Asiakastarinat

JTK POWER

 

”Ulkopuolinen viestinnän kumppani on tehokas”

Herea tekee JTK Powerille kattavaa markkinointiviestinnän suunnittelua ja toteutusta. Äänenvaimentimia ja väestönsuojaovia valmistavan JTK Powerin toimitusjohtaja Timo Viitala on tyytyväinen yhteistyöhön. Herean tehtävänä on poistaa asiakkaan murheet viestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta.

─ Meillä itsellä on rajalliset aikaresurssit suunnitella ja toteuttaa markkinointia. Emme itse paneutuisi näin perusteellisesti siihen. Kun ulkopuolelta saadaan palvelu, se on tehokkaampaa ja sitoudumme siihen.

Herea on ollut JTK Powerin viestinnän yhteistyökumppani reilun vuoden. Siinä ajassa on tehty brändi- ja markkinointistrategia, uudistettu verkkosivut ja sen sisällöt sekä tehty säännöllistä viestintää kerran kuukaudessa. Lisäksi koko henkilökunnalle on pidetty brändikoulutus. Henkilöstölle on myös tehty laaja työtyytyväisyyskysely. Tällä hetkellä työn alla on JTK Powerin messuosaston suunnittelu.

Herealta päävastuullinen yhteistyökumppani on sisältöstrategi Enni Yli-Hynnilä, joka koordinoi JTK:n puolesta töihin muut Herean toimijat; graafikon, kuvaajan ja kouluttajan.

─Oma viestinnän rekrytointi olisi kallis. Jos yksi palkattu henkilö yrittää hallita kaikkea, se ei onnistu. On hyvä, että Herealla on monipuolinen palvelutarjonta.

Kenkuttaisi, jos pitäisi vääntää rautalangasta

Viitalan mukaan yhteistyö Herean kanssa on sujunut erinomaisesti.

─ Enniltä on tullut hyviä vinkkejä. Hän on ollut yritystä lähellä ja perehtynyt toimintaamme. Emme osaisi ottaa välttämättä esille itse kaikkia asioita. Meiltä kysytään palavereissa usein, että oletteko ajatelleet tuota tai tämä kannattaisi varmaan ottaa esille. Todella erinomaista yhteistyötä!

Viitalan mukaan on hienoa, että sisällöt syntyvät vaivatta, vaikka Herean sisällöntuottajilla ei ole teollisuusalan kokemusta.

─ Vaikka JTK on konepajateollisuusalan yritys, kotitöissä ei ole ollut moitteen sanaa. Kyllä on Ennillä sana hallussa ja asiat on kerrottu fiksusti. Kenkuttaisi, jos pitäisi vääntää rautalangasta. Voin sanoa vilpittömästi, että on ollut helppoa tehdä töitä hänen kanssaan.

Asia, jota Viitala arvostaa myös, on palavereihin valmistautuminen. Asioita on mietitty jo etukäteen; pohjatyö on tehty ja ideoita on valmiina palaveriin tullessa.

Brändiin ja viestintään panostaminen on tuonut uusia asiakkaita

─ Olemme saaneet yhden uuden eurooppalaisen asiakkaan äänenvaimenninpuolelle ja useita uusia asiakkaita väestösuojatuotteisiin. Kaikki ovat tulleet puolen vuoden sisällä. Uskon, että brändin uudistaminen ja markkinointi ovat vaikuttaneet siihen, että olemme saaneet nämä yhteydenotot asiakkaiden suunnasta.

Viitala uskoon kuitenkin, että suurin hyöty on vielä edessäpäin, kun markkinointia jatketaan pitkäjänteisesti.

Brändityö avattiin myös henkilökunnalle

JTK:n brändin ydinasiat kiteytettiin sanallisesti brändikartaksi. Brändikartasta tehtiin työkirja henkilökunnan käyttöön. Herean brändikoulutuksista vastaava Eliina Puijola kävi pitämässä brändikoulutuksen koko henkilökunnalle.

─ On tärkeää, että henkilökunta tietää, mitä brändi tarkoittaa käytännössä. Henkilökunta tykkäsi sekä brändikartasta että koulutuksesta. Kaikilla on turvallisempi olo olla töissä, kun tiedetään, että yrityksessä panostetaan firman kehittämiseen.