Asiakastarinat

SK Protect Oy

 

Protectin Pertti Salo: ”Brändianalyysi, toiminnan käsikirja ja koulutus ovat loistava kokonaisuus”

SK Protect Oy on kokkolalainen yritys, joka suunnittelee yhdessä asiakkaan kanssa yritystä aidosti hyödyttäviä turvallisuuteen ja laatuun liittyviä ratkaisuja. Yrityksen asiantuntemus on alan huippua erityisesti työsuojelu-, kemikaaliturvallisuus-, paloturvallisuus- ja räjähdyssuojaukseen liittyvissä asioissa sekä HSEQ-arvioinneissa.

Herea teki Protectille brändikokonaisuuden, johon kuuluivat brändianalyysi, brändikartasta painettu toiminnan käsikirja ja brändikoulutus koko henkilöstölle.

Protect ja Herea tutustuivat Kokkolassa Portit auki -tapahtumassa, jossa yhteistyö sai alkunsa.

– Maija Anttila ehdotti meille brändikarttaa, joka helpottaisi markkinointiviestinnän tekemistä. Innostuimme asiasta ja aloitimme yhteistyön. Maijasta välittyi heti pienen yrityksen intohimo. Intohimo omaan työhön on meille tärkeää, joten kemiat kohtasivat heti, Protectin toimitusjohtaja Pertti Salo kertoo.

Brändikoulutus liittää yhteen yksilön osaamisen ja yrityksen arvot

Brändianalyysi tehtiin työryhmässä, jossa oli Salon lisäksi mukana myyntijohtaja ja myyntiassistentti. Protectin brändiä hiottiin ahkerasti myös Herealla sisäisesti.

– Tekstistä näkyi, että Maija ja muut herealaiset todella perehtyivät asiaan. Arvostan sitä, että Maija pysyi sovitussa aikataulussa ja puski eteenpäin meidän kiireistämme huolimatta. Lopuksi kävimme tekstin läpi sanasta sanaan. Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen.

Salo pitää brändianalyysia, toiminnan työohjeita ja brändikarttaa loistavana kokonaisuutena. Jokainen työntekijä sai brändianalyysista koostetun toiminnan käsikirjan ja Eliina Puijola piti henkilöstölle puolen päivän koulutuksen, jossa brändin ydinasiat käytiin läpi yhdessä.

– Brändäys olisi jäänyt vajavaiseksi, jos olisimme tehneet pelkän brändianalyysin. Koulutuksessa pureuduimme henkilöstön omaan intohimoon. Siinä nousi tippa silmään, kun henkilöstö kertoi, kuinka hyvin he viihtyivät työssään. Minulle tuli sellainen olo, että olen onnistunut palkkaamaan yritykseen juuri oikeita henkilöitä.

Brändi rakentuu jokaisen työntekijän teoista

Salon mukaan brändianalyysi toi selkeästi esille, mitä yritys on, mitä se tekee ja mitä varten.

– Projektin aikana selkeytyi kuva siitä, että brändi on juuri se, mitä olemme nyt. Joka ikisen henkilön yrityksessä pitää lunastaa brändi joka päivä, koska brändi rakentuu meidän jokaisen teosta.

Protect hyödyntää brändikarttaa myös rekrytoinneissa ja perehdyttämisessä. Jatkossa Protectille tehdään säännöllistä viestintää brändikartan sanoman mukaisesti.

– Olen suositellut Hereaa jo useille tutuilleni. Uskon, että Herea pääsee tällä konseptilla ja asenteella vielä pitkälle.