Asiakastarinat

VAASAN KESÄYLIOPISTO

 

Vaasan Kesäyliopisto on kaksikielinen kesäyliopisto, joka tarjoaa avointa korkeakouluopetusta kaikille kiinnostuneille.

Kesäyliopiston kanssa toteutettiin kaksiosainen projekti, joista toinen osa liittyi organisaation brändin selkeyttämiseen ja toinen verkkosivujen uudistukseen. Verkkosivujen uudistuksessa suunniteltiin verkkosivujen rakenne ja ideakuva etusivulle tulevista asioista. Verkkosivujen teknisestä toteutuksesta vastasi Creamarketing Oy.

Työ toteutettiin yhteistyössä koko henkilökunnan kanssa. Kesäyliopiston markkinointiviestinnän kirjoittajien tuli ymmärtää konkreettisella tavalla, mistä brändin ydinasiat koostuvat, jotta sama ajatus kulkee koko ajan mukana heidän tuottamassaan tekstissä. Markkinointitekstejä muokattaessa asiakasnäkökulma pidettiin vahvasti etusijalla. Kirjoittaessa haluttiin miettiä sitä, mitä juuri asiakas etsii ja mihin asioihin asiakas etsii ratkaisua.

- Ryhmätyön tuloksena saimme kiteytettyä verkkosivujemme etusivulle ydinviestin ja oman asiakaslupauksemme. Olimme aiemmin keskustelleet asiasta useaan kertaan pääsemättä eteenpäin. Jäsennelty tapa viedä abstrakteja asioita eteenpäin oli selkein hyöty. Nyt toimimme asettamamme tavoitteen mukaisesti ja meillä on selkeä etenemispolku eteenpäin. Nyt tiedämme, miltä meidän organisaatiomme kuuluu näyttää, kertoo Kesäyliopiston rehtori Miia Äkkinen.

- Mikäli haluatte konkreettisia tuloksia ja valmista aikaiseksi, voin suositella käyttämään tätä menetelmää, kertoo Äkkinen.

http://www.vaasankesayliopisto.fi/