Blogi

  • 20.11.2017

    Ei toimiteta paskaa, vaikka olisikin joulu

    Voiko työntekijöille enää konkreettisemmin kertoa, miten hommat pitää tehtaan puolella hoitaa, kun sanotaan, että ”paskaa ei toimiteta, vaikka on joulu”? Sanoma menee taatusti perille joka jampalle johdosta tuotantoon. Jotta asia ei jäisi kenellekään epäselväksi, samassa yrityksessä työntekijöitä on ohjeistettu kysymällä: ”Ostaasikko itte tämän täyrestä hinnasta?” Kysymys on yrityksen perustaneen ammattilaisen lentävä lause, joka on ohjannut sekä poikaa että tehtaan työntekijöitä läpi vuosikymmenten.

    Lue lisää
  • 6.11.2017

    Ennin runot vievät likelle

    Viestinnän rautaisen ammattilaisen pinnan alla kytee. On pakko päästä kirjoittamaan. Joskus muistiin puhelimeen, kuitenkin mieluiten perinteisellä tavalla, eli kynällä paperille.
    —Mulle tulee pakottava tarve kirjoittaa, tulee paha olo, jos en kirjoita. Ne runot tulevat ihan itsestään, Enni sanoo.

    Lue lisää
  • 6.9.2017

    Hyvä sisältö on parasta hakukonemarkkinointia – miksi Google rakastaa kunnon tekstiä?

    Kun verkkosivut ovat toimivat ja sisältö on mietitty, yrityksellä on mahdollisuus ilmaiseen näkyvyyteen. Suuri osa asiakkaista etsii tietoa yrityksistä ja palveluista Googlesta tai muista hakukoneista. Google on älykäs hakukone. Se etsii asiakkaan hakemaa tietoa sivustoilta, jotka ovat hyvin kirjoitettuja ja joissa sisältö on asiantuntevaa, alkuperäistä ja sitä lisätään tai päivitetään usein. Videoita ja kuvia Google ei ymmärrä, siksi panostus tekstiin kannattaa, samoin kuin videoiden ja kuvien kuvausteksteihin.

    Lue lisää
  • 25.8.2017

    Miksi markkinoida, vaikka yrityksellä menee hyvin?

    Jos yrityksellä menee hyvin ja työtilauksia on kiireeksi asti, asti markkinointiviestintä jää usein vähemmälle. Vaikka ovella kolkuttaisi jono asiakkaita, aktiivista markkinointiviestintää ei silti saa unohtaa. Listasimme Herealla viisi asiaa, miksi markkinointia kannattaa tehdä hyvässäkin tilanteessa:

    Lue lisää
  • 16.8.2017

    Koulu on elämää ja elämä koulua varten – onnea Herean valmistuneille!

    Yhteiskunnan kehitys menee eteenpäin valtavaa vauhtia. Tekninen kehitys ja valon nopeudella leviävä tieto asettavat kaikille työntekijöille ja yrityksille haasteita tietää ja osata enemmän ja nopeammin. Teoreettisen tiedon merkitys kasvaa, kun sitä on mahdollisuus soveltaa käytäntöön.

    Lue lisää
  • 8.2.2017

    ”Brändikartta on erinomainen strategisen suunnittelun väline”

    Teemu Purmonen on Projektitoimisto Proper Oy:n toimitusjohtaja ja konsultti. Projektitoimisto Proper auttaa yrityksiä kasvamaan ja hakemaan rahoitusta. Se auttaa myös talouden ja liiketoiminnan suunnitelmien kanssa.

    Lue lisää
  • 19.12.2016

    Herean jouluruno – vimmasta sanojen muotoiluun

    Ensin oli vimma ja halu palava, 
    saada insinööriteksteihin tolkku, 
    löytää tehtaiden syövereistä se, 
    joka on asiakkaille arvokasta tietoa

    Lue lisää
  • 8.12.2016

    Höydylliset sisällöt tuovat yritykselle myyntiliidejä

    Kun suunnitellaan sisältöjä verkkosivuille ja uutiskirjeisiin, kannattaa miettiä yrityksen kasvutavoitteita ja kilpailutekijöitä. Mistä yritys odottaa eniten liikevaihtoa? Minkä asioiden myymiseen halutaan tukea? Mihin asioihin asiakkaat haluavat vastauksia? Mitä on kysytty usein?

    Lue lisää
  • 17.6.2016

    Uutiskirjeiden lähettäminen moninkertaistaa sivustojen kävijämäärät

    Haluatko tietää, kuka lukee uutisesi? 
    Uutiskirjeen avulla ohjataan ihmisiä lukemaan asioista, joita yritys haluaa myydä. Herea on lähettänyt asiakkailleen uutiskirjeitä joka toinen kuukausi. Uutiskirjeiden lähettäminen on aina 5-10 -kertaistanut nettisivujemme kävijämäärät.

    Lue lisää
  • 9.6.2016

    Miten teollisuudessa laitetaan viestintä tekemään myynnin töitä?

    Herätä uinuvat asiakkaasi ja kerro uusille, missä olet hyvä. 
    Ei ole lainkaan harvinaista, että yrityksen vanhat asiakkaat eivät tiedä lainkaan yrityksen uusista palveluista, tuotteista tai konehankinnoista, joilla asiakas voisi parantaa omia tuotteita, saada kilpailuetua tai jopa hintaetua. Jos vanhat asiakkaat ovat hunningolla, panostukset uusien asiakkaiden hankkimiseen ovat myös usein suunnittelemattomia. Vanhalle asiakkaalle on kuitenkin helpompi ja halvempi myydä. Vuosien varrella vanhoja, uinuvia asiakkaita on voinut kertyä teollisuuden b-to-b yrityksissä kymmeniä tai satoja toimialasta riippuen.

    Lue lisää