Blogi

  • 31.8.2018

    Insinöörin ja humanistin ihastuttava liitto

    Harrastamme vakavia suhteita. Me olemme humanisteja ja vastapuolemme ovat usein insinöörejä. Kun aloitamme liiton, molemmat ovat hetken hämmennyksissä. Keitä ovat nuo pihaan pyrähtävät neidot, jotka väen vängällä haluavat lähteä tehdaskierrokselle?

    Lue lisää
  • 27.8.2018

    Seitsemän syytä, miksi kannattaa tehdä yhteistyötä maatilan tytön tai pojan kanssa

    Ei ole vain yksi tai kaksi toimitusjohtajaa, jonka juuret ovat vahvasti maaseudulla ja ehkä jopa kotitilalla. Kuten maatilalla, myös hyvässä viestinnässä on oleellista, että oikeat työkalut pysyvät käsissä, eri osa-alueet toimivat niin erikseen kuin yhdessäkin ja homma saadaan vielä tuottamaan. Siksi kannattaa valita pitkäaikainen kumppani, jonka kanssa nämä asiat toimivat.

    Lue lisää
  • 19.6.2018

    Arvo on konkreettinen teko

    Teot realisoituvat kasvuksi, maineeksi ja tuottavuudeksi. Miten?

    Lue lisää
  • 28.5.2018

    Suunnitelmallinen viestintä voi tuplata tai triplata kävijät sivuillasi

    Kävijöiden määrä kasvattaa aina myyntiä, enemmin tai myöhemmin

    Lue lisää
  • 15.3.2018

    Kasvukipuja

    Miten nuo selviävät kunnialla, vaikka työntekijämäärä on tuplaantunut ja tilauksetkin siinä samassa? Entä mitä teillä tapahtuu silloin, kun työntekijöitä kaatuu sairaspetiin ja homma alkaa luisua käsistä? Kumpi otetaan käyttöön, keppi vai porkkana?

    Lue lisää
  • 5.1.2018

    Onko työlläsi suurempi tarkoitus?

    Jotkut uskovat, että maailmaa ohjaa jokin korkeampi voima. En tiedä, onko sille olemassa tieteellisiä perusteita, mutta ajatus on lohduttava. Itse olen huomannut, että asioilla on taipumus järjestyä -  tosin sen eteen pitää tehdä töitä.

    Lue lisää
  • 20.11.2017

    Ei toimiteta paskaa, vaikka olisikin joulu

    Voiko työntekijöille enää konkreettisemmin kertoa, miten hommat pitää tehtaan puolella hoitaa, kun sanotaan, että ”paskaa ei toimiteta, vaikka on joulu”? Sanoma menee taatusti perille joka jampalle johdosta tuotantoon. Jotta asia ei jäisi kenellekään epäselväksi, samassa yrityksessä työntekijöitä on ohjeistettu kysymällä: ”Ostaasikko itte tämän täyrestä hinnasta?” Kysymys on yrityksen perustaneen ammattilaisen lentävä lause, joka on ohjannut sekä poikaa että tehtaan työntekijöitä läpi vuosikymmenten.

    Lue lisää
  • 6.11.2017

    Ennin runot vievät likelle

    Viestinnän rautaisen ammattilaisen pinnan alla kytee. On pakko päästä kirjoittamaan. Joskus muistiin puhelimeen, kuitenkin mieluiten perinteisellä tavalla, eli kynällä paperille.
    —Mulle tulee pakottava tarve kirjoittaa, tulee paha olo, jos en kirjoita. Ne runot tulevat ihan itsestään, Enni sanoo.

    Lue lisää
  • 25.8.2017

    Miksi markkinoida, vaikka yrityksellä menee hyvin?

    Jos yrityksellä menee hyvin ja työtilauksia on kiireeksi asti, asti markkinointiviestintä jää usein vähemmälle. Vaikka ovella kolkuttaisi jono asiakkaita, aktiivista markkinointiviestintää ei silti saa unohtaa. Listasimme Herealla viisi asiaa, miksi markkinointia kannattaa tehdä hyvässäkin tilanteessa:

    Lue lisää
  • 16.8.2017

    Koulu on elämää ja elämä koulua varten – onnea Herean valmistuneille!

    Yhteiskunnan kehitys menee eteenpäin valtavaa vauhtia. Tekninen kehitys ja valon nopeudella leviävä tieto asettavat kaikille työntekijöille ja yrityksille haasteita tietää ja osata enemmän ja nopeammin. Teoreettisen tiedon merkitys kasvaa, kun sitä on mahdollisuus soveltaa käytäntöön.

    Lue lisää