Blogi

8.12.2016

Höydylliset sisällöt tuovat yritykselle myyntiliidejä

Kun suunnitellaan sisältöjä verkkosivuille ja uutiskirjeisiin, kannattaa miettiä yrityksen kasvutavoitteita ja kilpailutekijöitä. Mistä yritys odottaa eniten liikevaihtoa? Minkä asioiden myymiseen halutaan tukea? Mihin asioihin asiakkaat haluavat vastauksia? Mitä on kysytty usein?

Kun sisällöt kirjoitetaan asiakasnäkökulmasta, artikkelit kiinnostavat ja niitä luetaan. Uutiskirjestatistiikoista näemme, ketkä avaavat uutiskirjeen ja klikkaavat verkkosivuille asti lukemaan uutisen. Parhaimmat konversiot syntyvät sisällöistä, joissa avataan asiaa riittävästi. Tällainen teksti on kiinnostava ja hyödyllinen.

Teimme asiakkaallemme uutiskirjeen, jossa oli kolme artikkelin aloitusta ja linkit verkkosivuille lopullisiin teksteihin. Uutiskirje koostui kahdesta uutisesta ja asiakastarinasta. Uutiskirjeen avasi 46,1 prosenttia yrityksen asiakkaista, joille uutiskirje oli lähetetty. 30,4 prosenttia asiakkaista myös klikkasi itsensä verkkosivuille lukemaan artikkelin kokonaisuudessaan. Kun avaus- ja klikkausmäärät olivat kiinnostavan sisällön ansiosta näin suuret, asiakas sai useita suoria myyntiliidejä, joita he voivat kontaktoida.

Toiselle asiakkaallemme teimme videon. Videolla haastateltiin yrityksen toimitusjohtajaa ja työntekijöitä uudesta koneesta. Näkökulmana oli uuden koneen hyödyt asiakkaille. Kirjoitimme videosta lyhyen esittelytekstin uutiskirjeeseen. Laitoimme uutiskirjeeseen linkin yrityksen verkkosivuille kohtaan, jossa video on. Lisäsimme myös uutiskirjeeseen kuvakkeen, jota klikkaamalla voi katsoa videon YouTubesta. Uutiskirjeen avasi 49,1 prosenttia uutiskirjelistalla olevista asiakkaista ja 26,9 prosenttia klikkasi linkkejä. Yritys sai hyviä myyntiliidejä, sillä osa asiakkaista oli avannut uutiskirjeen jopa kymmenen kertaa.

Vaikka hyvin suunnitellut ja kirjoitetut sisällöt saavat aikaan useita klikkauskertoja, täytyy muistaa, että laatu on tärkeämpää kuin määrä. Jokaisen uutiskirjeen saaneen ei tarvitsekaan avata uutiskirjettä. Silloin voidaan olettaa, että ne, jotka avaavat uutiskirjeen ja käyttävät aikaansa sisältöjen lukemiseen, ovat aidosti kiinnostuneita yrityksestä. Heille on helpompi myydä kuin joukolle, joka ei ole kiinnostunut. Toisaalta mitä parempia sisältöjä tarjoaa asiakkailleen, sitä useampi lukee uutiskirjeen ja sitä enemmän myyntiliidejä saadaan. Siksi sisältöihin panostaminen kannattaa.

Ota yhteyttä, suunnitellaan teidänkin asiakkaillenne hyödyllisiä sisältöjä!

Enni Yli-Hynnilä
Herea Oy
puh. 040 166 3230
enni.yli-hynnila@herea.fi
herea.fi

liideja

Kerro mielipiteesi

Lukijoiden mielipiteet kirjoituksesta

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.