Blogi

12.8.2019

Miten aito asiakaskokemus puetaan tekstiksi?

Asiakasreferenssit ovat yksi luetuimmista teksteistä yritysten kotisivuilla. Tämän voi huomata, kun tarkastellaan Google Analyticsin kävijämääriä niin palvelu- kuin teollisuusyritysten kotisivuilla. Saman huomion voi tehdä sosiaalisessa mediassa. Instagramissa, Facebookissa ja LinkedInissä jaetut asiakasreferenssit kiinnostavat ja keräävät klikkauksia kotisivuille.


Aito asiakaskokemus vahvistaa ostopäätöksen tekemistä
Ostoaikeissa tai uutta palveluntarjoajaa etsivä asiakas hakee asiakasreferensseistä vahvistusta ostopäätöksen tekemiseen. Kukapa ei haluaisi ostaa tuotetta tai palvelua yritykseltä, joka on toimittanut tunnetulle markkinajohtajalle tuotteita tai palvellut silmäätekevää henkilöä, jolla on muutenkin varaa valita toimittajansa? Jo pelkkä yrityksen tai henkilön mainitseminen voi kertoa paljonkin yrityksen laatutasosta.

Ulkopuoliselle henkilölle uskalletaan puhua avoimesti
Jotta asiakasreferensseistä saadaan mahdollisimman totuudenmukaisia, ne kannattaa teettää ulkopuolisella kirjoittajalla. Tällöin palautteesta saadaan mahdollisimman aito. Ulkopuoliselle henkilölle uskalletaan vastata kiertelemättä ja suoraan. Lisäksi haastattelija osaa ulkopuolisena henkilönä nostaa esille uusia näkökulmia ja ottaa esiin asioita, jotka ovat asiakkaan mielestä kiinnostavia, mutta alan asiantuntijan mielestä itsestään selviä.

Hyvä asiakasreferenssi kertoo vain olennaisen
Asiakasreferensseissä on tärkeintä tuoda esille yhteistyöstä koituneet konkreettiset asiakashyödyt. Herealla pureudumme tiukasti juuri näihin asioihin: Mistä asiakkaat oikeasti ovat kiinnostuneet ja mikä on heidän näkökulmastaan tärkeää? Lukijan tulee kyetä samaistumaan asiakkaaseen ja ajatella: tämähän on juuri kuten meillä, me tarvitsemme juuri samoja asioita.

Asiakasreferenssien ei tarvitse olla monimutkaisia. Kun niissä nostetaan esille juuri oikeat asiat, niistä muodostuu erinomaisia ja edullisia myynnin työkaluja.

Markkinoi tuotteitasi aidoilla kommenteilla jotka kertovat suoran totuuden yrityksenne toiminnasta. Me Herealla hoidamme haastattelut ja tekstien kirjottamiset. Sinun tehtäväksesi jää vain suostumuksen pyytäminen asiakkaaltasi ja tekstin tarkastaminen.

Ota yhteyttä!

Ruotsinkieliset asiakasreferenssit: Sofie Berg 040 551 33 95
Suomenkieliset asiakasreferenssit: Enni Yli-Hynnilä 040 166 3230 ja Maija Anttila 040 15 444 36


Sofie ny

Kerro mielipiteesi

Lukijoiden mielipiteet kirjoituksesta

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.