Blogi

3.10.2018

Ulkopuolinen kumppani – jännitystä vai turvaa?

Klikkiotsikosta huolimatta tuotan pettymyksen. En aio kirjoittaa avioliiton ulkopuolisista suhteista. Sen sijaan kirjoitan siitä, miten paljon hyötyä on siitä, että viestinnän kumppani tarkkailee tekemisiäsi etäisyyden päästä.

Ulkopuolinen henkilö näkee asiat toisesta näkökulmasta ja tuo esille asioita, joita et ole ehkä tullut ajatelleeksi. Kun välit ulkopuoliseen kumppaniin ovat lähentyneet, hän onkin enemmän kuin tekstien kirjoittaja tai videoiden kuvaaja. Hän tuntee yrityksenne ja usein myös henkilökuntanne. Hänestä voi tulla myös kumppani, joka kuuntelee mielellään luottamuksella, ihan vaan siksi että on kiinnostunut juuri siitä, mitä teille kuuluu ja miten teillä menee.

Arvot tiiviin kumppanuuden liimana
Kumppanuus on kahden kauppa. Se vaatii ehdotonta luottamusta, samankaltaista arvomaailmaa ja asenteeltaan samanlaista tapaa tehdä töitä. Asiakasreferensseissä tämä ilmiö toistuu jatkuvasti. Kun asiakas on tyytyväinen saamaansa palveluun, taustalta paljastuu poikkeuksetta yritysten samanlaiset arvot.
Kun ihmiset ovat sitä mitä he oikeasti ovat, syntyy aito vuorovaikutus ja tärkeimmät asiat tulevat esiin. Kun tutustuminen on tehty huolella, ulkopuolinen kumppani ymmärtää asioita uutisten takaa ja osaa muodostaa niistä oikeanlaisen viestin ulospäin tai sisäisen viestinnän tekstin.

Luottamus
On mahtavaa, kun luottamus nousee sille tasolle, että molemmat osapuolet uskaltavat sanoa ääneen juuri ne asiat, mitä haluavatkin. Tämä ei ole virheiden etsimistä, vaan parhaimmillaan halua olla avuksi ja auttaa toista kehittymään. Tämä arvo toteutuu asiakkaidemme kanssa: molemmat haluavat onnistua ja auttavat siinä toisiaan.
Luottamus rohkaisee myös heittäytymään ja ehdottamaan uusia ideoita. Silloin voi syntyä ajatuksia, jotka voivat viedä johonkin, mistä ei oltu edes uneksittu.
Ulkopuolinen kumppani tulee juuri niin lähelle kuin yritys itse haluaa. Se voi toimia myös etäisenä tukena ja rientää avuksi juuri silloin kun sitä tarvitset.
Kohtaavatko meidän arvomme?

Maija Anttila, Markkinointiviestinnän kokonaisuuksien suunnittelu, sisällöntuotanto, sisäinen viestintä

Lue lisää meidän toimintatavoistamme täältä: http://www.herea.fi/yritys/tarina/

 35923220 10156629723028919 4611508395759894528 n muokattu

Kerro mielipiteesi

Lukijoiden mielipiteet kirjoituksesta

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.