Blogi

17.6.2016

Uutiskirjeiden lähettäminen moninkertaistaa sivustojen kävijämäärät

Haluatko tietää, kuka lukee uutisesi? 
Uutiskirjeen avulla ohjataan ihmisiä lukemaan asioista, joita yritys haluaa myydä. Herea on lähettänyt asiakkailleen uutiskirjeitä joka toinen kuukausi. Uutiskirjeiden lähettäminen on aina 5-10 -kertaistanut nettisivujemme kävijämäärät.

Uutiskirjeistä saatujen tilastojen avulla voidaan jäljittää asiakkaat, jotka ovat avanneet uutiskirjeen ja vierailleet sivustolla. Statistiikkojen avulla saadaan siis tietoa asiakkaista, joille tuotteita kannattaa lähteä myymään.

Sisältömarkkinointi on yksi myynnin työkaluista. Myymisen kynnys madaltuu, kun tietää, ketkä ovat jo valmiiksi kiinnostuneita tuotteesta ja keitä kannattaa lähestyä.

Sisällön tuottaminen nettisivuille kannattaa, sillä se lisää asiakkaiden kiinnostusta yritystä kohtaan. Kiinnostus ei lisäänny automaattisesti, vaan tekstiä täytyy jakaa. Uutiskirjeiden lisäksi uutisten linkittäminen sosiaalisen median kanavissa tehostaa näkyvyyttä. Asiakas voi törmätä uutiseen sekä uutiskirjeessä että sosiaalisen median kanavissa. Mitä useammin asiakas näkee linkin, sitä todennäköisemmin hän klikkaa sitä ja lukee uutisen. Sisällöntuotannossa ratkaisee laatu, ei määrä. Sisällöstä täytyy olla aina hyötyä asiakkaille.

Sisällön jakaminen on hyvää asiakaspalvelua

Tekstin jakaminen eri kanavissa kuuluu hyvään asiakaspalveluun. Vanhat asiakkaat eivät vieraille tuntemansa yrityksen nettisivuilla montaa kertaa, sillä he tuntevat jo sivuston. Vanhat asiakkaat menevät nettisivuille, kun he löytävät suoran linkin hyödylliseen uutiseen somesta tai uutiskirjeestä. Esimerkiksi Twitterissä ja LinkedInissä kohtaavat niin yrityksen henkilökunta kuin potentiaaliset asiakkaatkin.

Sisällön täytyy olla ytimekästä ja houkutteleva, jotta asiakkaat innostuvat avaamaan linkin ja katsomaan nettisivuilta tietoa uudesta asiasta. Meille Hereassa on tärkeää, että asiakas ymmärtää tekstin aina ensimmäisellä lukemisella. Helppolukuinen, mutta asiapitoinen teksti herättää asiakkaan kiinnostuksen, eikä lukeminen vie liikaa aikaa. Iskevä otsikko houkuttelee avaamaan linkin ja vierailemaan nettisivuilla. Kun kävijätilastoista saa selville asiakkaan yhteystiedot, myyntikontaktointi onnistuu vaivattomasti.

Faktat:
- Uutiskirje lisää nettisivujen kävijämäärää moninkertaiseksi, omalla kohdallamme jopa 5–10 -kertaisesti
- Uutiskirjestatistiikka kertoo täsmällisesti, kuka on lukenut minkäkin uutisen
- Myyminen helpottuu, kun tietää, kenelle kannattaa myydä
- Tilastotiedot ovat suoria myyntiliidejä
- Jotta sisältömarkkinointi toimii, sitä on tehtävä pitkäjänteisesti, esimerkiksi joka toinen tai joka kuukausi
- Tekstin täytyy olla kiinnostavasti otsikoitu, kansantajuisesti kirjoitettu ja siinä täytyy tuoda esille asiakkaan hyöty
- Uutiskirjeiden avulla yritys pysyy asiakkaan mielessä, vaikka asiakas ei joka kerta avaisikaan kirjettä
- Uutiskirje on tehokas, koska se tulee jokaisen omaan sähköpostiin. Sisältöjen somejaot tukevat uutiskirjeen vaikutusta.

Ota yhteyttä!

Enni Yli-Hynnilä

puh. 040 166 3230

 

Kerro mielipiteesi

Lukijoiden mielipiteet kirjoituksesta

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.