Palvelut

Suunnitelma ja strategia – sisältöjä ja markkinointitekoja liiketoiminnan tavoitteen saavuttamiseksi

 

Osaatko kertoa itsellesi, henkilökunnallesi tai asiakkaillesi, millaista unelmaa yritykseksi tavoittelee 5-10 vuoden aikavälillä? Entä osaatko pukea sanoiksi ne teot, joita unelman saavuttaminen vaatii? Oletko asettanut yrityksellesi välietappeja ja pukenut ne numeroiden muotoon konkretisoimaan saavutettavia tavoitteita?

Tekemällä markkinoinnin suunnitelman tai sisältöstrategian, otat automaattisesti kantaa visioon, tavoitteisiin ja strategiaan. Konkretisoit vision niin, että osaat kommunikoida sen myös muille. Päätät mihin tuote/palvelualueeseen tai asiakasryhmään keskityt ja osaat perustella miksi. Muutat tavoitteet numeroiksi. Nämä etapit ohjaavat yritystä ja työntekijöitä tekemään oikeita asioita ja asettamaan riman riittävän korkealle. Näiden raamien ohjaamana tehdään markkinoinnin sisältösuunnitelma. Siinä sisällöt asettuvat kuin toisiaan täydentäviksi jatkumoiksi palvelemaan sovitun tavoitteen saavuttamista.

Monet pienet yritykset tuskailevat markkinoinnin ostamisen kanssa. Suunnitelman ja strategian tekeminen säästää sinut myös yksittäisten markkinointitekojen pohtimiselta. Kun teet suunnitelman, tiedät millaisia sisältöjä, ammattilaisia ja palveluita tarvitset niiden toteuttamiseen. Ainostaan yhden mainoslajin ostamiselta et säästy. Se on lasten harrastusten sponsorimainosten ostaminen. Tätä markkinointia voit tehdä mielijohteesta, tunteella ja seurauksista välittämättä.

Jos olet yhtä mieltä siitä, että markkinoinnin suunnittelua tehdään liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi, soita meille. Tehdään kevyt strategia, jonka jälkeen on vielä paukkuja sen toteuttamiseen.