Palvelut

Filmit – opasta, kerro tarina tai uutinen

 

Videot ovat verkon kasvavin markkinoinnin muoto. Filmi on tehokas tapa kertoa lyhyesti ja nasevasti uutinen, tarina, käyttöohje tai mainos. Ihmiset kuluttavat päivä päivältä enemmän sisältöjä, jotka ovat peräisin muilta kuin perinteisiltä viestintäkanavilta. Siksi yritysten itse tuottamilla artikkeleilla, uutisilla, asiantuntijalausunnoilla on yhä tärkeämpi merkitys markkinoinnin ja viestinnän muotona.

Tehokas tapa viestiä, on suunnitella ja sisällyttää vuosittaiseen markkinoinnin ja viestinnän suunnitelmaan videoita, joiden sisältö auttaa asiakkaita saamaan lisää tietoa päätöksenteon tueksi. Hyvin suunniteltu sisältö vahvistaa brändiä ja ohjaa asiakkaita tekemään ostopäätöksiä. Filmit tuotetaan yhteistyössä tv-tuotannon ammattilaisten kanssa.

Olemme konseptoineet eri tyyppisten videoiden tuotantoja. Konseptointi helpottaa valitsemaan markkinointiviestinnän sisällöille sopivan formaatin. Lisäksi se nopeuttaa vuosittaisen sisältömarkkinoinnin suunnittelua: konseptit tarjoavat ideoita viestien konkretisoimiseksi. Lisäksi konseptoiduissa tuotannoissa on selkeä hintahaarukka, jonka sisällä video tuotetaan. Haluatko tehdä uutisinsertin, opastusfilmin, mainoksen, yrityksen esittelyfilmin tai animaation?

Katso tästä esimerkkejä Herean toteuttamista videoista https://vimeo.com/herea

 

Kuva – vahvista viestiä ja luo oikea mielikuva

 

Teemme kuvasuunnittelun vahvistamaan viestiä ja tukemaan myyntiä. Jokaisella kuvalla on käyttötarkoitus. Kuvasuunnittelu tarkoittaa myös etukäteen tehtyjä kuvausjärjestelyitä ja kuvattavien opastusta. Hyvin suunniteltu kuva on monikäyttöinen ja myyvä. Brändi vahvistuu ja kerrot johdonmukaista ja uskottavaa tarinaa. Kuvapankkikuvia voi käyttää täydentämään kuvitusta silloin, kun kuvat eivät ole kulttuuri- tai henkilösidonnaisia.

Kun ihminen katsoo kuvaa, hän analysoi salamannopeasti sen kiinnostavuuden, uskottavuuden ja yhteyden vieressä olevaan tekstiin. Psykologin tekemässä tutkimuksessa on todistettu, että opiskelijat kykenivät arvioimaan lyhyestä alle minuutin pituisesta, äänettömästä videosta heille ennestään tuntemattoman luennoitsijan pätevyyden – pelkän esiintymisen ja ulkonäön perusteella*. Intuitio tai tunne, joka kertoo meille asioita, ei ole useinkaan musta-tuntuu –ajattelua, vaan sen takana on hämmästyttävä määrä aivojen tekemiä havaintoja ja analyysejä. Siksi kuvalla on markkinoinnissa ja viestinnässä todella iso merkitys.

Hyvin suunniteltu kuva on puoli brändiä. Siksi kuvalla on paljonkin väliä. Kannattaa miettiä, millainen investointi kuvaan kannattaa tehdä, sillä se näkyy samanlaisena verkossa, omalla kylällä ja Ameriikassa. Erona on vain se, että omalla kylällä tiedetään, miten asiat oikeasti ovat, mutta maailmalle viesti on se, miltä se verkossa näyttää.  Jos olet suunnitellut muutosta, ota yhteyttä, niin tehdään se. 

* Gurumarkkinointi: Apunen ja Parantainen

 

Ota yhteyttä, niin tulemme näyttämään, mistä on kysymys.