Uutiset

8.2.2019

Herea goes Närpes – närpiöläinen Sofie Berg Herean sisältöstrategiksi

Närpiöläinen Sofie Berg on aloittanut Herean sisältöstrategina 4.2.2019 alkaen. Herea on mustasaarelainen viestintäyritys, joka on keskittynyt teollisuus-, tuotanto- ja palveluyritysten markkinointiviestinnän suunnitteluun ja tuotantoon. Berg tulee tekemään osan työviikostaan Suupohjan alueella, lähellä ruotsinkielisiä asiakkaita. Mutta millaiseen yritykseen Sofie tulee töihin?

Håkan Westermark: ”Herean Eliina Puijola on aina ollut kiinni ajassa ja asiakkaan tasalla”

Håkan Westermark, Företagshuset Dynamon eläkkeellä oleva toimitusjohtaja, tuntee Herean tj:n Eliina Puijolan kahdenkymmenen vuoden takaa.

─Eliinalla on aina ollut kyky ymmärtää ympäristössä tapahtuvia muutoksia ja trendejä – hän on aina ollut kiinni ajassa. Yritysten kanssa toimiessaan hän osaa katsoa eteenpäin modernilla, mutta käytännönläheisellä tavalla. Puijolan ja Herean tavassa toimia näkyy se, että he haluavat oikeasti asiakkaan hyötyvän teille tehdystä työstä ja myös menestyvän. He myös ymmärtävät miten liiketoimintaa tehdään, Håkan sanoo.
Westermark on tehnyt yhteistyötä Puijolan kanssa silloin, kun Puijola oli Loftetin toimitusjohtaja ja hänen nykyisessä työssään markkinointiviestinnän yrityksen tj:nä.

Teollisuuden alihankkija- ja palveluyritykset haluavat näkyä ja kuulua – Herea laittaa ne näkymään ja kuulumaan

Sekä Westermark että Puijola ovat yhtä mieltä siitä, että teollisuuden alihankkijayritysten viestinnällä on iso merkitys liiketoiminnan kasvattamisessa. Molemmat ennakoivat kasvupiikkiä näille yrityksille sekä Wärtsilän tehdasinvestoinnin että mahdollisen akkutehdasinvestoinnin myötä.

─Näemme Hereassa selvästi, että ne asiakasyritykset, joille olemme tehneet 1–2 vuotta pitkäjänteistä viestintää, ovat saaneet merkittäviä tuloksia yrityksen brändin näkyvyydessä ja myös työnantajakuvassa. Erään yrityksen hallituksen puheenjohtaja kommentoi juuri meille, että viestinnän ansiosta koko yrityksen työnantajakuva on muuttunut totaalisesti puolessatoista vuodessa. Yrityksestä on tullut kiinnostava ja haluttu työpaikka. Lisäksi mielikuva asiakkaisiin päin on kirkastunut ja asiakkaat tunnistavat yrityksen vahvuudet. Ylimääräinen vakuuttelu osaamisesta on saatu jättää pois, Puijola sanoo.

Westermark on samaa mieltä. Hänen mukaansa yritykset tarvitsevat käytännönläheistä, ulkopuolista näkemystä ja ulkoistettuja palveluita, jotta viestintä tulee toteutettua. Hänen mukaansa yrityskuvaan ja viestintään kannattaa panostaa nyt, etukäteen.

─Viestinnälle ja markkinoinnille on kova tarve alueellamme. Uskallan sanoa kokemukseni perusteella, että Eliina ja herealaiset osaavat asettua erilaisten asiakkaiden asemaan. Heillä on kykyä toteuttaa se, mikä on suunniteltu. Tiedän myös, että tässä yrityksessä osataan tehdä sekä matalan että korkeamman budjetin suunnitelmia ja toteutuksia, Håkan toteaa.

Sofie Berg – Herean uusi markkinointiviestinnän tekijä on paljasjalkainen närpiöläinen

Tehtävään valittu Sofie Berg on sekä opiskellut viestintää että kirjoittanut työkseen, mm. ollut toimittajana Syd-Österbotten lehdessä. Puijolan mukaan erinomainen asia on, että Sofie on yrittäjäperheestä ja tuntee oman toimialueensa.

─Koulutamme kaikki työntekijämme tekemään töitä samalla tavalla: pitää ymmärtää mistä raha tulee asiakkaalle, pitää osata puhua niin, että asiakkaat ymmärtävät mitä tehdään. Lisäksi pitää osata kirjoittaa niin, että se kolahtaa kohderyhmään, oli asiakas sitten metalli- tai palveluyritys. Kaikkien työntekijöiden pitää myös osata ajatella asiakkaan puolesta ja nähdä pidemmälle. Olemme valinneet uudeksi työntekijäksemme Sofien, koska hänellä kykyä nähdä kokonaisuuksia ja rakentaa konkreettisia ja nasevia tekstejä. Sofien suosittelija korosti erityisesti, että Sofiella on erinomainen kyky kuunnella ja kysyä oikeita asioita. Tämä on keskeinen taito tässä työssä ja olemme jo todenneet käytännössä, että tämä pitää paikkansa, Puijola sanoo.

 

Sofie3

Siirry "Uutiset"-sivulle