9S7A5716
01.02.2021

Miten somemainonta käytännössä tehdään?

Tekemämme mainoskampanjat perustuvat aina strategiaan. Luomme ensimmäisenä yhdessä yrityksen kanssa strategian, jossa määritellään mitä mainostetaan ja kenelle. Tämän suunnitelman perusteella Herean sisältöstrategi kirjoittaa kohderyhmään kolahtavat mainostekstit.

Sisältöjen jälkeen määrittelemme mainosten visuaalisen tyylin. Käytetäänkö mainoksessa kuvia, videoita vai kentien pelkkää grafiikkaa. Mainosten visuaalinen tyyli ja visuaalinen sisältö ovat hyvin tärkeässä osassa, kun katsomme mikä mainos saa eniten klikkauksia. Tätä vaihetta ei siis todellakaan kannata aliarvioida!

Miten mainonnan toimivuus varmistetaan?

Ihan ensimmäiseksi yritykselle luodaan Facebookin Business Manager-tili, jonka kautta mainoksia luodaan ja hallitaan. Yksittäisten julkaisujen mainostaminen on mahdollista myös ilman Business Manageria, mutta silloin mainonnan hinta on korkeampi, eivätkä tulokset ole niin hyvin mitattavissa.

Kun kampanja luodaan, sille valitaan ensin tavoite. Haluatko kasvattaa tunnettuutta, kerätä liidejä, ohjata lukijoita kotisivuille tai kannustaa heitä pyytämään tarjouksen? Sitten mainokselle määritetään budjetti, kohdennus- ja sijoitteluasetukset – eli kenelle, millä tavalla ja missä mainos näytetään.

Tämän jälkeen ylläpidämme mainosta siten, että varmistamme sen toimivuuden tekemällä kampanjaan muutoksia tarpeen tullen.

Mistä kannattaa lähteä liikkeelle?

Somemainonta on helppoa ja tuloksellista, kun tietää mitä tekee. Järjestämme Facebook-markkinoinnin koulutuksia, jotka antavat lähtökohdat somemainonnan omatoimiseen toteuttamiseen. Omaa osaamista kannattaa päivittää säännöllisesti, sillä mainosten menestyksen määrittävät algoritmit, muistisäännöt ja hyvät niksit muuttuvat tiuhaan tahtiin.

Teemme sosiaalisen median mainontaa myös ulkoistettuna palveluna aina sisältöstrategian suunnittelusta lähtien tekstisisältöjen, mainoskuvien ja -videoiden tuottamiseen ja mainoskampanjoiden käytännön toteutukseen.

Laitetaanko yrityksenne mainosasetukset kohdilleen niin, että tulosta syntyy tuskatta? Ota yhteyttä!

Erika Svenns, digimarkkinointi ja videokuvaus, 050-355 1995, etunimi.sukunimi@herea.fi

Maija Anttila, sisältöstrategi, 040-154 4436, etunimil.sukunimi@herea.fi

Enni Yli-Hynnilä, sisältöstrategi, 040-166 3230, etunimi.sukunimi@herea.fi