Elina
29.04.2020

Verkkosivujen uudistus - yhtä tuskaa vai helppoa kuin heinänteko?

Verkkosivujen uudistaminen sisältää monta eri kokonaisuutta ja vaihetta. Ei aina välttämättä isoja, mutta asioita, jotka kaikki on tehtävä jossain vaiheessa, että sivu saadaan julkaistua ja se toimii myynnin ja markkinoinnin työkaluna. Sivun tekeminen muuttuu yleensä tuskaksi siinä vaiheessa, kun joku tai jotkut palikat puuttuvat. Jos puuttuva palikka ei ole sivun tekijän vastuulla, sen tuottaminen jää sivujen tilaajan tehtäväksi. Kun oman työn ohella alkaa tehdä markkinointiin liittyviä töitä, se tietää monelle todella harmaita hiuksia.

Prosessikuvaus kertoo, miten homma etenee

Koska haluamme välttyä tilanteilta, että sivutuotanto pysähtyy "puuttuvien palikoiden" vuoksi, toteutamme verkkosivut aina samat vaiheet sisältävänä prosessina. Prosessi auttaa myös asiakkaita huomaamaan, minkälaista suunnittelua, sisältöjä, kuvia tai jatkon markkinointiin liittyviä asioita sivusuunnittelussa tulisi huomioida. Miten verkkosivuprojektit toteutetaan sivulta voit lukea, mitä vaiheita sivuprojektissa on.

Yksinkertaisia vai monimutkaisia sivustoja?

Olemme toteuttaneet vuosien varrella hyvin erilaisia sivustoja. Joissakin on paljon sivuja, toisissa vähemmän. Joillekin on tärkeää saada juuri omannäköiset brändin identiteettiä voimakkaasti korostavat sivut, toisille riittävät fiksut perussivut. Mitä enemmän satsataan ilmeeseen ja tekniikkaan, sitä enemmän sivutuotantoon tulee myös budjetoida. Tarjousten tekeminen ja sivustojen erojen selittäminen ja ymmärtäminen on olennaista valintavaiheessa. Ei ole tarkoituksenmukaista myydä Teslaa sille, jolle riittää Volvo tai Toyota. Tai myydä Volvoa sille, joka pärjää hyvin skootterilla. Jotta sekä asiakas että me pääsisimme kartalle helposti, olemme helpottaneet prosessia luokittelemalla sivuja laajuuden ja sisällön mukaan. Verkkosivupaketteja voi tutkailla linkkiä klikkaamalla.

Myy sisällöllä

Hakukoneet ovat nykyään niin tehokkaita, että verkkosivuilla olevien tekstien sisällöt vaikuttavat paljon siihen, miten yritys nousee framille hakutuloksissa. Toki ostettu mainonta vaikuttaa myös paljon, mutta ilman hyvää ja jatkuvasti päivittyvää sisältöä on vaikea saada kiinnostuneita asiakkaita sivuille. Palveluiden tuotteistamisella tai koko sivusisällön uusimisella voidaan vaikuttaa tähän merkittävästi. Mitä paremmin asiakas voi samaistua sisältöihin ja ymmärtää, mitä on ostamassa, sitä todennäköisempää on, että hän myös ottaa yhteyttää teihin.

Jos jaksoit lukea blogin tähän asti ja vielä klikkailla auki kaikki linkit, peukutan ja tykkään! Pieni kevennys siis lopussa on paikallaan. Kehotankin sinua klikkaamaan itsesi kesäostoksille Teuvan keitintehtaan verkkokauppaan, jonka saimme auki juuri ennen kesää! Miten olisi pro-ruoanlaittovälineet hodarikärry tai paella-pannu? Näillä saisi pöperöitä ihan myyntiin asti! Tai kunnon kiuas mökille tai kotiin? Praasu kotiterassille on nyt niin kovassa alessa, että tekisi mieli heti itse tilata! 

Iloa tulevaan kesään!

t. Eliina