14.12.2020

Protect

Yhtenäinen visuaalinen ilme tekee brändistä tunnistettavan

Kun visuaalinen ilme on kirkas, se kiinnittää huomion. Oranssiin pukeutuneen pyöräilijän tunnistaa hetkessä postinkantajaksi ja punavalkoisen laivan risteilyalukseksi, sillä alitajuntamme yhdistää värit ja muodot taustalla olevaan brändiin. Vaikutelma syntyy, kun visuaalisuutta hyödynnetään viestinnässä johdonmukaisesti.

Kokkolasta lähtöisin oleva Protect tunnetaan SHEQ-palveluiden tuottajana edelläkävijänä ja eturivin kumppanina sekä Suomessa että naapurimaissa. Asiantuntijapalvelut kattavat turvallisuus-, laatu- ja ympäristöjohtamisen dokumentaation, koulutukset ja asiantuntijapalvelut, joita täydentää yrityksen kehittämä johtamisen työkalu PRO24.

Sama visuaalinen ilme toistuu Protectin kaikissa materiaaleissa

Protectin ja Herean yhteistyö alkoi brändityöstä. Toiminnan ydinasiat kiteytettiin brändikarttaan ja sen pohjalta tehtiin uusia tekstisisältöjä verkkosivuille. Yritysilmeen selkeyttäminen toimi luonnollisena jatkumona brändityölle. Yritysilmeen suunnitteluun tuli mukaan Herean AD, Minna Husa. Visuaalisen ilmeen suunnittelu alkoi yksittäisten mainosmateriaalien päivittämisestä ja laajeni aina verkkosivujen ulkoasun uudistamiseen selkeytetyn visuaalisen linjan mukaisesti.

ꟷ Halusimme uudistaa ilmettä perinteikästä logoa kunnioittaen. Logo on meille tärkeä, sillä sen taustalla on meidän perustehtävästä kertova tarina: yritystoimintaa suojelevat kädet. Minna rakensi uudet visuaaliset elementit logon ja oranssin brändivärin ympärille. Lopputulos näytti heti meidän omalta ja kuitenkin uudelta ja raikkaalta, kertoo Protectin myyntijohtaja Anita Trenn.

Tavoittelemme tunnettuuden lisäämistä

Johdonmukainen logon, värien, muotojen ja typografian käyttö tekee brändi-ilmeestä tunnistettavan. Minna teki Protectille myös itse päivitettävät mallipohjat ja ohjeistuksen esitysmateriaalien ja somekuvien tekemiseen. Henkilökunta säästää aikaa ja vaivaa, sillä esitys- ja mainosmateriaaleja on helppo tehdä valmiita pohjia hyödyntäen. Ilme pysyy yhtenäisenä, vaikka tekijöitä olisi monia, sillä pohjan värit, muodot ja logon sijoittelu pysyvät vakioina.

ꟷ Tunnettuuden kasvu on strateginen tavoitteemme. Tunnistettava, yhtenäinen yritysilme on yksi osa sitä. Haluamme, että kun meidän markkinointia nähdään missä tahansa kanavassa, se tunnistetaan heti. Siksi on tärkeää, että visuaalinen ilme on johdonmukainen.

Selkeä visuaalinen ilme viestii asioista myös omalle henkilökunnalle. Työntekijöiden on helppo seistä brändin takana, kun se näyttäytyy selkeänä jo kuvien perusteella. Brändin visuaalinen ilme on yksi myynnin työkalu — kaikkea ei tarvitse kertoa sanoin, kun kuva vie ajatukset jo oikeille raiteille.

Protect on turvallisuuteen ja laatuun liittyvien palveluiden asiantuntija. Järjestelmällinen ja ammattimainen ote näkyy myös yrityksen viestinnässä ja visuaalisessa ilmeessä.

ꟷ Yhdenmukainen visuaalinen ilme kertoo asiakkaalle laadukkaasta ja vakioidusta toiminnasta. Se näyttää ammattimaiselta ja vakuuttavalta. Henkilökunnankin kesken on noussut uudenlaista arvostusta omaa tekemistä kohtaan, kun yrityksen markkinointiviestintä on tunnistettavaa. Voimme olla ylpeitä siitä, että viestintämme visuaalinen ilme vastaa nyt Protectin brändiä ja tukee yrityksemme kasvutavoitteita.

 

Tutustu Protectiin täällä!

Brändi-ilmeen päivittämisestä tai uudistamisesta voit lukea lisää täältä!