06.03.2020

CHL Sales Agency

CHL Sales Agency tuotteisti palvelunsa Eliina Puijolan avulla

CHL Sales Agency on myyntipalveluita tarjoava vaasalainen yritys. Yrityksen perustaja Christoffer Lundström halusi sosiaalisen median kampanjan, ja otti yhteyttä eri markkinointitoimistoihin. Yhteistyö alkoi Eliina Puijolan kanssa, sillä Puijola osasi ehdottaa heti, miten markkinointiviestintä kannattaa toteuttaa.

– Eliina sanoi, että ennen Facebook-kampanjan tekemistä tuotekuvausten pitää olla kunnossa verkkosivuilla. Ongelma oli se, että palveluita ei oltu tuotteistettu kunnolla, eikä asiakas ymmärtänyt, mitä tarjoamme, Lundström kertoo.

Keskustelu kirkasti visiota

Puijola teki projektiin suunnitelman, jota toteutettiin vaihe vaiheelta. CHL Sales Agencylle tehtiin ensin brändikartta, jonka jälkeen verkkosivujen rakenne ja sisältö suunniteltiin ja kirjoitettiin täysin uudelleen. Työ tehtiin ELY-konsultointina.

Puijolan mukaan lähtökohta tuotteistamiselle oli hyvä.

– Christofferilla on paljon käytännön kokemusta puhelinmyynnistä, tapaamisten buukkauksesta ja myyntityöstä myymälässä. Hänen kanssaan oli mukava tehdä töitä, sillä hän on niin innostunut alasta. Intohimo myyntityöhön on tärkein perusta koko yritystoiminnan kannalta.

Prosessin aikana myös Lundströmin omat ajatukset kirkastuivat.

– Eliinan kanssa käytyjen keskustelujen myötä yrityksen visio selkeni. Minulle kirkastui ajatus siitä, mitä teemme ja mitä haluamme olla. Sen lisäksi sain uutta näkemystä esimerkiksi hinnoitteluun, Lundström sanoo.

Asiakkaan pitää ymmärtää, mitä ostaa

Yrityksen palvelut pilkottiin omiksi kokonaisuuksiksi ja tuotetekstit kirjoitettiin niin, että niissä kerrotaan selkeästi, mitä palvelu sisältää. Palvelut myös nimettiin napakasti ja informatiivisesti.

– Olemme itse niin lähellä omaa tekemistämme, että sitä on välillä vaikea miettiä asiakasnäkökulmasta. Ulkopuolisesta näkemysestä oli meille paljon hyötyä. Nyt palveluita on helppo myydä, kun asiakas tajuaa, mitä on ostamassa, Lundström kertoo.

Kun brändi oli luotu ja palvelut tuotteistettu, CHL Sales Agencylle tehtiin myös mainoskampanja Facebook Business Managerilla.

Tuotetekstejä voidaan hyödyntää suoraan markkinoinnissa

Lähtökohta sosiaalisen median markkinoinnille onkin, että yrityksellä on hyvät landing paget, eli laskeutumissivut, joille asiakas johdatetaan mainoksen kautta.

– Pelkkä mainos ei riitä, vaan palvelusta pitää antaa selkeää tietoa myös kotisivuilla. Kun asiakas voi muodostaa kokonaiskuvaa palvelusta, hän ottaa todennäköisemmin yhteyttä. Kunnollisella tuotteistamisella pieni yritys pääsee hyödyntämään tuotetekstejä suoraan markkinoinnissa, Puijola kertoo.

Lundström on tyytyväinen kokonaisratkaisuun.

– Nyt saimme sekä brändin, selkeät palvelut että Facebook-kampanjan. Tekemämme työn avulla CHL Sales Agency kehittyy taas eteenpäin. Tulevaisuudessa haemme vahvaa kasvua.

Uudet palvelukuvaustekstit ovat jo verkkosivuilla suomeksi. Ruotsinkieliset tekstit ovat tulossa. Katso CHL Sales Agencyn verkkosivut täältä.

Lue lisää Herean tekemistä palvelukuvauksista.