11.12.2019

Härmän CNC-koneistus

Härmän CNC:n toimitusjohtaja Joni Ylinen: ”Jos haluaa kustannustehokasta viestintää, tämä on siihen oikea ratkaisu.”

Härmän CNC-koneistus on cnc-koneistukseen erikoistunut kasvava yritys Ylihärmästä. Se valmistaa metallialan osia ja osakokonaisuuksia. Yrityksellä on 1400 m2:n kokoiset tuotantotilat ja työntekijöitä on tällä hetkellä 40.

Herean ja Härmän CNC-koneistuksen yhteistyö alkoi vuonna 2017 viestinnän vuosipalvelulla ja mediatiedotteella, jonka jälkeen yhteistyöhön on tullut mukaan myös sisäistä viestintää, ja some-viestintää sekä suomeksi että englanniksi. Herealta viestinnän tekijänä on toiminut Enni Yli-Hynnilä.

—Halusimme tuottaa säännöllistä viestintää nykyisille asiakkaillemme. Pidämme tärkeänä sitä, että asiakkaamme tietävät, millaista kehitystyötä ja toimintaa meidän arkeemme kuuluu. Toinen tärkeä näkökulma oli tuoda esiin työnantajakuvaa ja kertoa millaista meillä on olla töissä, Joni Ylinen kertoo. 

Mielikuva yrityksestämme on muuttunut oikeaan suuntaan

Kolmen kuukauden välein lähetettävissä uutiskirjeissä on uutisoitu konehankinnoista, kerrottu työskentelymenetelmistä ja nostettu esille työntekijöitä eri yhteyksissä. Henkilökunnasta ja kehittymisestä on kerrottu mm. nimitysuutisten, koulutusten ja osaamisprofiilien kautta. Viestinnän tavoitteena on luoda aitoa kokonaismielikuvaa yrityksestä, sen koosta ja toiminnasta.

Ulkoisesta viestinnästä saatu palaute on ollut Ylisen mukaan hyvää. Yksi palaute oli ollut, että ”Isolta ja hyvältä touhulta näyttää!”

Jotta henkilökunta tietää, mistä puhutaan, asiakkaille lähetetyn uutiskirjeen asiat on tiivistetty työpaikan info-tv:n näkymään myös työntekijöiden nähtäville.   

—Ikinä ei voi tiedottaa liikaa, niin asiakkaille kuin omalle henkilökunnallekaan. Siksi käytämme info-tv:tä ajankohtaisten ja yleisten asioiden viestintään.

Viestintä tulee tehtyä silloin kun pitääkin

Härmän CNC-koneistus on ollut tyytyväinen ammattimaiseen sisällöntuotantoon ja siihen, että viestintä tulee oikeasti tehtyä silloin kun on ajateltukin.  Enni on löytänyt teksteihin oikeat kärjet ja asianmukaiset sisällöt oikeiden kysymysten avulla. Lisäksi kiitosta tulee siitä, että aikataulut pitävät.

—On hyvä, että Enni muistuttaa ajoissa viestinnästä. Näin se tulee hoidettua ajallaan.

Kustannustehokas ratkaisu Pk-yritysten viestintään

Erityisen tyytyväinen Ylinen on jatkuvan viestinnän hinta-laatusuhteeseen. Ulkoistettu viestinnän palvelu palvelee Härmän CNC-koneistusta juuri sen verran kuin on tarve. Omaa viestinnän ihmistä heidän ei kannattaisi palkata.

—Jos Pk-yritys haluaa kustannustehokasta viestintää, tämä on siihen erinomainen tapa. Tässä palvelussa laatu ja hinta kohtaavat.

 Lue lisää jatkuvasta viestinnästä.