26.08.2019

Kolmatic

”Säännöllisen viestinnän aloittaminen on helppoa – Herean palvelut ovat hintansa väärti”

Herea on tehnyt Kolmaticille brändikartan, markkinointistrategian sekä verkkosivujen kokonaistoteutuksen sisältöineen kuvineen, ja graafisine ilmeineen. Tällä hetkellä yrityksen kanssa tehdään säännöllistä viestintää vuosipalveluna.

Kolmaticin toimitusjohtaja Thomas Nyberg kertoo, että Hereasta tuli alusta asti positiivinen fiilis.

– Herealla on erilainen ja uusi lähestymistapa yrityksen markkinointiin. Kaikki tehdään keskustelujen pohjalta, minkä ansiosta saamme itsekin uusia näkökulmia siihen, miten yrityksestä kerrotaan. Kolmaticille on tärkeää olla avoin niin henkilökunnalle kuin asiakkaillekin. Nyt viestintä toimii läpinäkyvästi ja asiakas näkee verkkosivuiltamme heti, olisimmeko heille sopiva kumppani.

Vastuun voi antaa kokonaan Herealle

Nybergin mukaan markkinointiviestinnän aloittaminen on helppoa, sillä vastuun voi antaa kokonaan Herealle.

– Toimitusjohtajana minulla on monta rautaa tulessa, joten on helpotus, kun voin antaa vastuuta jollekin toiselle. Erityisesti verkkosivujen sisältöjä tehdessä vastuun antaminen Herealle oli iso helpotus. Meidän ei tarvinnut miettiä, mitä verkkosivuille tulee ja mihin muotoon, vaan Herealla oli tästä selkeä näkemys.

Nyberg arvostaa erityisesti sitä, että herealaiset kuuntelevat yritystä aidosti. Jos jotakin ei ymmärrä ensimmäisellä kerralla, tehdään lisäkysymyksiä niin, että epäselvyyksiä ei jää.

– Asioihin uppoudutaan syvälle, ja lähestymistapa meihin on muutenkin ollut hienoa. Kokonaisuudessa otetaan kaikki huomioon, myös yrityksessä työskentelevät henkilöt ja heidän intohimonsa.

Hyvästä palvelusta voi maksaa

Tällä hetkellä säännöllistä viestintää tehdään yhdessä Herean sisältöstrategin, Maija Anttilan kanssa. Kolmaticille tehdään sisältöjä ja lähetetään uutiskirje neljä kertaa vuodessa. Kolmaticin tarvitsee olla mukana vain haastattelussa ja tekstien tarkistuksessa. Anttila hoitaa sisältöjen julkaisun ja jakamisen myös sosiaalisessa mediassa.

– Emme ole tehneet aiemmin käytännössä yhtään markkinointiviestintää, emmekä olisi osanneet yksin aloittaa markkinointia. Nyt kaikki tuntuu selkeältä. Myös työntekijät ovat antaneet positiivista palautetta. Heistäkin tuntuu hyvältä nähdä, että yritys kehittyy koko ajan.

Nyberg kertoo pitävänsä myös Herean hinnoittelua sopivana.

– Palvelu on ollut hintansa väärti. Hinnoittelu on reilu, ja hyvästä palvelusta kuuluukin maksaa, Nyberg summaa.