9S7A5716
01.02.2021

Somemainonnalla liikennettä verkkosivuille

Monilla yrityksillä markkinoinnin perusasiat ovat hyvin hallussa. Brändi on hiottu, verkkosivut on uudistettu ja asiakasviestintääkin tehdään säännöllisesti. Silti kotisivuilla ei käy tarpeeksi ihmisiä, eivätkä asiakkaita varten tehdyt hyvät sisällöt tavoita lukijoitaan.

Missä ne asiakkaat oikein luuraavat? Todennäköisesti somessa.

Miten heidät sitten saadaan klikkaamaan itsensä sieltä yrityksen sivuille? Me suosittelemme avuksi Facebook-mainontaa.

Mainonta kannattaa kohdistaa sinne, missä ihmisetkin ovat. Facebook on maailmanlaajuisesti suosituin sosiaalisen median kanava ja se pitää tiukkaa kärkisijaa suomalaistenkin näytöillä. Vuonna 2020 58 % 16-89-vuotiaista suomalaisista seurasi Facebookia. Todennäköisesti teidänkin kohderyhmä kohdistuu tälle välille.

 

Mitä Facebook-markkinointi sitten oikeastaan on?

Facebook-markkinointi tarkoittaa käytännössä sisällöille, uutisille tai vain brändille ostettua näkyvyyttä. Ostetun näkyvyyden avulla yrityksen tuottamat sisällöt ja julkaisut saavat huomiota myös yrityksen jo olemassa olevien asiakkaiden eli sivutykkääjien ulkopuolelta. Oikein kohdistetuilla mainoksilla voidaan kasvattaa brändin tunnettuutta halutuissa kohderyhmissä ja tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita.

Näkyvyyttä ostetaan Facebookin Business Suiten tai Business Managerin kautta. Samoilla työkaluilla voidaan luoda mainoksia myös erityisesti nuoremman sukupolven suosiman Instagramin puolelle. Kätevää, eikö!

 

Miksi se kannattaa?

Somemainonnan teho perustuu mainosten kohdentamiseen. Kampanjat voi suunnata juuri halutunlaisille yleisöille lähes minkä tahansa demografisten tekijöiden, mielenkiinnon kohteiden tai käyttäytymisen perusteella.

Mainonnan vaikutukset ovat myös poikkeuksellisen hyvin mitattavissa, sillä kaikki näyttökerrat, klikkaukset ja kohderyhmätiedot tallentuvat. Mainosten menestystä voi seurata reaaliaikaisesti Business Managerissa. Tarvittaessa mainoksen sisältöä tai sen kohderyhmiä voi viilata joustavasti samasta paikasta.

Kiteyttäkseni somemainonnalla mainostetaan siis tehokkaasti hyödyntäen Facebookin älykkäitä järjestelmiä, jotta juuri sinun yrityksen kohderyhmä voidaan tavoittaa helposti ja mikä parasta – huomattavasti edullisemmin kuin esimerkiksi TV:ssä tai lehdessä.

Teemme sosiaalisen median mainontaa ulkoistettuna palveluna aina sisältöstrategian suunnittelusta lähtien tekstisisältöjen, mainoskuvien ja -videoiden tuottamiseen ja mainoskampanjoiden käytännön toteutukseen. Koulutamme myös Facebook-markkinoinnin käyttössä, mikäli asiakas haluaa toteuttaa itse markkinointiaan.

 

Ota yhteyttä, niin luodaan teille yrityksenne näköinen kampanja!

Erika Svenns, digimarkkinointi ja videokuvaus, 050-355 1995, etunimi.sukunimi@herea.fi

Maija Anttila, sisältöstrategi, 040-154 4436, etunimil.sukunimi@herea.fi

Enni Yli-Hynnilä, sisältöstrategi, 040-166 3230, etunimi.sukunimi@herea.fi

 

Lähteet:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö [verkkojulkaisu]. ISSN=2341-8699. 2020. Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 30.12.2020]. Saantitapa: http://www.stat.fi/til/sutivi/2020/sutivi_2020_2020-11-10_tie_001_fi.html