Sofie2
28.08.2019

Parempaa näkyvyyttä kuin kilpailijoilla - näin helposti

Kun kuulet sanan markkinointi, mitä ajattelet? Mietitkö tavallisia mainoksia, joita julkaiset ammattilehdessä muutaman kerran vuodessa? Vai ajatteletko esitteitä, joita jaat mahdollisesti ammattilaismessuilla? Digitalisoitumisen vauhti huomioiden, suosittelen näkökulman laajentamista. 

Markkinointi on paljon enemmän kuin "Tule ja osta". Hyvä markkinointi on kiinnostavaa informaatiota, joka nostaa esiin hyötyjä, joita asiakas saa tuotteista tai palveluistasi. Markkinoinnilla nostetaan esiin asioita, joilla erotutaan kilpailijoista, koska myös kilpailijasi todennäköisesti markkinoivat itseään. Digitalisaatio ja globalisaatio ovat lisänneet kilpailua, mutta pienentäneet markkinoinnin esteitä - samat keinot ovat lähes kaikkien saatavilla.  

Tekstin tulee herättää kiinnostus

Mitä informatiivinen sisältö ja vaikuttava markkinointi tarkoittavat? Sisältö tai teksti voi olla vakuuttava asiakasreferenssi tai asia-artikkeli, joka valottaa uuden konehankinnan mahdollisuuksia. Sisältö voi olla uutisteksti, jolla kerrotaan mukaansatempaavasti onnistuneesta projektista. Kiinnostavat sisällöt voivat olla myös henkilökuvia, joilla valotetaan yritystä työpaikkana - rekrytointimarkkinointia parhaimmillaan. Kaikki nämä tekstit toimivat markkinointina yrityksen verkkosivuilla - ja asiakkaat päätyvät lukemaan niitä someen tehtyjen postausten kautta. Monipuolisilla sisällöillä ja suunnitelluilla somejaoilla syvennetään asikkaan mielikuvaa yrityksestä ja sen palveluista. Markkinoinnin sisällöt riippuvat siitä, millaisia tavoitteita sinulla on - lisätä liikevaihtoa vai parantaa työnantajakuvaa?

Herea toimii kustannustehokkaana ulkoistettuna viestintäkumppanina

Jotta markkinointi on tehokasta, sen tulee olla pitkäjänteistä ja suunnitelmallista. Säännöllisen markkinoinnin voi aloittaa tekemällä sisällön kerran kuukaudessa tai joka toinen kuukausi. Suurelle osalle yrityksistä tällainen on kuitenkin lähes mahdotonta. Ongelmana voi olla aikapula, mutta myös se, että sisältöjen kirjoittaminen ei luonnistu tai kiinnosta. Herea on erikoistunut suunnittelmaan, tuottamaan ja julkaisemaan jatkuvaa markkinointia teollisuus- ja palveluyrityksille.

Herea on kustannustehokas vaihtoehto verrattuna siihen, että yritys palkkaisi henkilön hoitamaan viestintää. Herean sisältöstrategit suunnittelevat yhdessä yrityksen kanssa markkinoinnille rungon, jossa painottuvat asiakkaiden kannalta kiinnostavat sisällöt. Tuloksena syntyy markkinointiviestintää, jossa on punainen lanka ja joka tuottaa tuloksia pitkällä aikajänteellä.  

Jos haluat tehostaa markkinointiasi, ota yhteyttä, Sofie Berg på tfn +358 40 551 3395.