Mama Polka
Keitä asiakkaasi ovat? Ja miten heille viestitään niin, että viesti todella tavoittaa ja vaikuttaa?
Mainosviestejä vilahtelee nykypäivänä jokaisella näytöllä, joten ostajan huomion tavoittaminen on entistä haastavampaa. Omat potentiaaliset asiakkaat on tunnistettava, jotta viestit voi kohdentaa asiasta oikeasti kiinnostuneille ihmisille. Jotta viesti myös tekee vaikutuksen, on ymmärrettävä, millaiset sisällöt kohderyhmään vetoavat.
Mama Polka on Oliwia Penttisen perustama yhden naisen yritys Joensuussa. Yritys myy tyylikkäitä lasten tuotteita, jotka vastaavat vaativimpienkin pikkuihmisten ja heidän vanhempiensa tarpeita.
Herea auttoi Mama Polkan yrittäjää tunnistamaan tuotteidensa potentiaaliset asiakasryhmät. Asiakasryhmien perusteella tuotemarkkinointiin tehtiin sisältösuunnitelma, joka on sellaisenaan hyödynnettävissä sosiaalisen median viestinnässä ja mainonnassa. Yrittäjälle pidettiin Facebook-markkinoinnin koulutus, josta hän sai valmiudet tehdä itse tuloksellista somemainontaa. Koulutuksessa tutustuttiin Facebookin Business Managerin mahdollisuuksiin, mainosten ja mainosryhmien luomiseen ja niiden tehokkaaseen kohdentamiseen.
– Olen tehnyt Facebook-markkinointia omin päin, mutta koulutuksessa huomasin, miten paljon minulta oli jäänyt mainoksen tehokkuuden kannalta tärkeitä yksityiskohtia huomaamatta. Ymmärsin myös, miten tärkeää on luoda teksti ja valita kuvitus juuri tavoiteltavan kohderyhmän mukaan, sillä tavalla että asiakas tarttuu syöttiin, Penttinen summaa kokemustaan Herean kanssa.
Herean asiantuntijoiden omistautuneisuus ja huolellisuus yllätti Penttisen positiivisesti. Konsultoinnissa mentiin suoraan asiaan, sillä Herean Eliina Puijola ja Erika Svenns olivat tehneet taustatyönsä huolella. Yhteistyö oli helppoa ja mukavaa.
– Eliina ja Erika olivat perehtyneet yritykseeni ja tuotteisiini hyvin etukäteen ja osasivat heti neuvoa, miten voisin tavoittaa asiakkaani entistä paremmin. Sain projektista enemmän kuin osasin odottaa. Herea suunnitteli asiakasryhmille sopivia valmiita mainostekstejä, joiden julkaisut ajastettiin suoraan Facebookiin, jotta minun ei tarvinnut huolehtia niistä.
Yksinyrittäjänä Penttinen tunnistaa ulkopuolisen avun ja neuvojen merkityksen. Markkinoinnin ja viestinnän ulkoistamisella voi helpottaa omaa työtä ja saada uutta näkemystä myynnin parantamiseen.
– Yksinyrittäjä on samassa kaikki työntekijänsä. Siinä voi tulla olo, että pitäisi aina hoitaa ja tietää kaikki. Mutta yksin ei tarvitse olla. Oli helpottavaa antaa alan ammattilaisen auttaa markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Tutustu Mama Polkan verkkokauppaan täällä.
Lue lisää asiakasprofiileihin perustuvasta sisältöstrategiasta.
Lue lisää digimarkkinoinnin koulutuksista.