24.05.2024

Uudet verkkosivut toimivat myynnin työkaluna asiakaskontaktin alkuvaiheessa

Climapron strategiassa tehtiin suuri muutos muutama vuosi sitten. Painopiste siirtyi asuinrakentamisen LVI-töistä liike- ja teollisuusrakentamisen LVI-töihin sekä HVAC-ratkaisujen omaan tuotantoon. Verkkosivut nähtiin tärkeimpänä markkinointikanavana ja mielikuvan rakentajana, mutta myös myynnin työkaluna.

”Uusien verkkosivujen julkaisun jälkeen oli sekä helpompaa että tehokkaampaa ottaa yhteyttä uusiin asiakkaisiin. Sivut tukevat hyvin kehitystämme kohti parempaa tunnettavuutta ja oikeaa mielikuvaa yrityksestämme. Kotisivut ovat meille yksi myynnin tärkeimmistä työkaluista, varsinkin asiakaskontaktien alkuvaiheessa”, summaa Jorma Koivuniemi, Climapron myynti- ja ostopäällikkö.

Tärkein sanoma energiatehokkuudesta ja elinkaariajattelusta hyvin esiin

 Koivuniemen mukaan heille oli tärkeää verkkosivujen selkeys, sanoma ja kokonaisuus sisällöistä visuaaliseen ilmeeseen. ”Mielestämme kaikissa näissä onnistuttiin. Sivuilla tulee hyvin esiin tärkein sanomamme: energiatehokkuus ja elinkaariajattelu. Sivut on räätälöity pitkälle ensisijaisen kohderyhmämme tarpeiden mukaan, mutta niihin on myös sisällytetty inhimillisempi osuus yrityksen historiasta, taustasta ja intohimosta. Tämä tasapainottaa tietopainotteisia sivuja ja kertoo, että kaiken takana ovat ihmiset, jotka ovat ylpeitä tekemisistään ja ainut, mikä on pysyvää, on kehitys. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja saamaamme päivitysapuun kehittäessämme edelleen sivujamme”, sanoo Koivuniemi.

Herealta suoraviivaista tekemistä ja osaamista erikoisalan sanoittamisessa ja kuvittamisessa

Koivuniemi kertoo, että prosessi heidän osaltaan eteni suoraviivaisesti eikä kuormittanut heitä. ”Herea keräsi tietoja vanhojen kotisivujen ja haastatteluiden kautta ja teki niistä sitten ehdotukset kotisivujen tekstisisällöksi.” Koivuniemen mukaan verkkosivujen tekemistä auttoi huomattavasti brändikartoitus, jolla työ aloitettiin. Sen myötä sekä tekijällä että tilaajalla oli selkeä kuva, millainen lopputulos haluttiin saada aikaan.

”Herea pystyi pureutumaan erikoisalaamme erittäin hyvin. Tekstejä tehtäessä Hereasta varmisteltiin, että asiat ovat oikein ja kysyttiin tarvittaessa mielipidettämme. Ensimmäiset tekstiversiot olivat yllättävän lähellä lopullisia, niihin tehtiin vain pieniä muutoksia ja tarkennuksia ennen julkaisua.”

Oho – valmistatteko itse näitä HVAC-moduuleita? Asiakkaiden palaute kertoo viestin perillemenosta

”Olemme saaneet palautetta, että sivut kertovat hyvin toiminnastamme ja sieltä löytyvät helposti palvelumme ja tuotteemme. Suuressa osassa palautteita ihmetellään toimintamme ja osaamisemme laajuutta ja etenkin sitä, että valmistamme HVAC -moduulit itse. Juuri se asia, jonka aiemmin olimme onnistuneet piilottamaan. Nyt tulee uusien sivujen kautta hyvin esille”, päättää Koivuniemi ilkikurisesti.

Tutustu Climapron HVAC-ratkaisuihin ja sivuihin www.climapro.fi