Verkkosivut ja -sisällöt

 

Verkkosivut ovat yritykseksi julkisivu, kauppa, markkinoinnin työkalu – koti kaikelle viestinnällesi

Kulutamme ison osan päivästämme koneella ja verkossa. Kysymme Googlelta, keskustelemme somessa ja seikkailemme eri sivuilla etsien tietoa ja viihdettä. Samoin toimivat asiakkaasi. Asiakkaat etsivät ennen yhteydenotto- tai ostopäätöstään paljon tietoa verkosta. Se yritys, joka vastaa sivuillaan jo etukäteen kysymyksiin, on vahvoilla.

Kaipasitpa sitten pientä ilmeen päivitystä, tuoreita tekstisisältöjä tai kokonaan uusia verkkosivuja, ota yhteys Hereaan. Viemme verkkosivuprojektisi läpi järjestelmällisesti edeten ja haluamassasi mittakaavassa. Palvelumme ei kuitenkaan pääty tähän, vaan tarvittaessa hoidamme puolestasi sivustolle tehtävät muutokset ja sisältöjen syöttämisen jatkossakin. Lue jatkuvan viestinnän palveluistamme täältä.

Verkkosivuprojektin eteneminen

Verkkosivuprojektin alussa suunnitellaan sivujen koko ja rakenne. Koko voi olla kaikkea pelkän etusivun käsittävästä käyntikorttisivustosta laajaan, monipuolisesta sisällöstä koostuvaan sivustoon. Rakennetta suunnitellessa otetaan huomioon, miten esimerkiksi yrityksen palvelut ryhmitellään ja minkä otsikon alle mikäkin sisältö sijoitetaan. Tämän jälkeen suunnitellaan verkkosivuille tulevat tekstisisällöt. Kirjoitamme tavalla, joka houkuttelee lukemaan: konkreettisesti, asiakashyötyjä painottaen, mutta kuitenkin kevyesti luettavalla tavalla. Olemme erikoistuneet popularisoimaan vaikeita asioita ymmärrettäviksi sisällöiksi. 

Kun sisältö ja rakenne ovat selvät, päästämme graafikkomme Minnan irti. Visualisoinnilla tähdennämme sitä, millainen yritys on. Lisäksi visuaalisuudella tuetaan sivujen käytettävyyttä: sitä, että asiakas hahmottaa helposti sivujen sisällöt ja löytää nopeasti etsimänsä. Lue lisää visualisoinnista täältä.

Tutustu verkkosivuprojektin etenemiseen tarkemmin blogissamme.

Palveluiden tuotteistaminen – verkkosivuprojektin pohjatyö

Palvelukuvausteksti on napakka ja tarkka kuvaus yrityksen palvelusta tai tuotteesta. Joskus kuitenkin palvelukuvauksen koostaminen on hankalaa – miten saada omat palvelut ja tuotteet erottumaan muista ja kuulostamaan ostopäätöksen arvoisilta? Ota ammattilainen mukaan pohdintaasi ja tuotteista palvelusi yhdessä Herean kanssa. Tuotteistaminen tarkoittaa, että yritys luopuu yleisellä tasolla olevista teksteistä, jotka eivät puhuttele ketään. Palvelukuvaukset kohdistetaan tietylle kohderyhmälle, joka tunnistaa tekstistä oman tarpeensa ja ymmärtää palvelusta syntyvän hyödyn.

Palveluiden tuotteistaminen aloitetaan käymällä läpi sekä asiakasryhmät että yrityksen osaaminen. Näiden pohjalta palvelut ja ratkaisut ryhmitellään asiakkaiden kannalta järkeviksi kokonaisuuksiksi. Kokonaisuudet otsikoidaan eli palveluille ja ratkaisuille annetaan nimet. Tämän jälkeen tuotetaan tekstit, joissa kerrotaan palvelun tai ratkaisun olennaisimmat asiat: mikä sisältö, mitä hyötyä, miten toteutetaan, mikä laajuus ja mahdollinen hinta.

Palvelukuvauksia käytetään hyödyksi some- ja suoramarkkinoinnissa ja tapaamis- ja myyntikontaktoinnissa. Ne antavat riittävästi tietoa, jotta joko asiakas tai myyjä voivat ottaa seuraavan askeleen kohti tapaamista tai tarjousta. Lue lisää digitaalisen markkinoinnin palveluistamme täältä.

 

 

Kysy tarjous pienelle tai isommalle verkkosivuprojektillesi!

Petra Marjamäki, sisältöstrategi, 040 551 3395, etunimi.sukunimi@herea.fi

Maija Anttila, sisältöstrategi, 040-154 4436, etunimil.sukunimi@herea.fi

Minna Husa, AD, 044-411 3123, etunimi.sukunimi@herea.fi

 

Verkkosivut ja -sisällöt