02.10.2023

Acosta Group ja LVI & Lämpötekniikka

Lisää kauppaa sitkeällä markkinoinnilla: ”Olemme saaneet hyvin näkyvyyttä”
 

Yhteistyö lähti käyntiin, kun nykyinen Acosta Groupin toimitusjohtaja Benny Mörk otti Hereaan yhteyttä LVI & Lämpötekniikan markkinoinnin osalta. Yhtiö tarvitsi johdonmukaista suunnittelua ja toteutusta markkinointiinsa:
– Herealta ehdotettiin heti, että lähdetään ensin liikkeelle Brändin toiminnan käsikirjalla, jolla rakennettiin koko yrityksen viestinnän pohja. Se toimi myös konkreettisena työkaluna johtamis- ja asiakastyössä, Mörk muistelee.

Haastavassakin markkinatilanteessa viestitään aktiivisesti


Acosta Group on kasvanut tasaisesti ja tehnyt useita yritysostoja viime vuosina. Huolimatta maailmalla vallitsevasta tiukasta taloustilanteesta, yritys on onnistunut saamaan hyvin kauppaa kilpailijoihinsa verrattuna. Yleinen korkojen nousu, raakamateriaalien hinta ja vähäisempi rakentaminen eivät ole vaikuttaneet merkittävästi yrityksen toimintaan:

– Olemme jatkaneet aktiivisesti palvelujemme markkinointia haastavasta taloustilanteesta huolimatta. Uskon, että johdonmukaisella digitaalisella viestinnällisellä ja markkinoinnilla on ollut tässä merkittävä rooli, ja olemmekin saaneet todella hyvää näkyvyyttä niiden avulla. Asiakkaat ovat huomanneet, että olemme täällä edelleen ja jatkamme töitä samalla innolla, Mörk kertoo.

Ulkoistettu viestintä tarkoittaa sujuvaa tekemistä ilman stressiä

Mörk on vastuussa yhtiön yrityskaupoista, taloudesta ja tytäryhtiöidenkin markkinoinnista. Kiireisen toimitusjohtajan arjessa apukädet ovat enemmän kuin toivottuja. Yrityksellä onkin Herealta oma nimetty sisältöstrategi, joka hoitaa yhtiön jatkuvaa viestintää ja digimarkkinointia sosiaalisen median kanavissa.

– Kun töitä on paljon, olisi viestintä ja markkinointi liian helppoa unohtaa. On hyvä, kun on joku, joka pitää huolen, että hommat tulevat tehdyksi ja yhdessä laadittua vuosikelloa noudatetaan. Toki matkan varrella muokkaillaan viestittäviä aiheita vallitsevan markkinatilanteen mukaan, Mörk kertoo.

Yhteistyö sujuu jouhevasti pitkin vuotta: Herean sisältöstrategi hoitaa käytännön työn eli varsinaisen kirjoittamisen, kuvaamisen ja digikampanjat – asiakkaalle jäävät vain kvartaalikokoukset ja vuosittaiset suunnittelukokoukset, joissa yhdessä mietitään tarkemmin uusia sisältöjä ja markkinointitapoja seuraavan vuoden sisältöstrategiaan. Joka viides vuosi päivitetään myös pidemmän tähtäimen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma.

– Kaiken kaikkiaan yhteistyö Herean kanssa on ollut hyvin sujuvaa alusta saakka. Meiltä ei ole vaadittu myöskään monen henkilön resurssia, sillä mukana suunnittelutyössä on ollut lähinnä minä Acostalta sekä LVI & Lämpötekniikan Sebastian Österblad. Suosittelen tällaista yhteistyön muotoa muillekin yrityksille, Mörk päättää.