Piccolo
Piccolo Group on Vaasassa sijaitseva logistiikkayritys, jonka palveluihin kuuluvat kuljetuksen lisäksi varastointi, kokoonpano ja pakkauspalvelut. Yritys on kehittänyt palvelukokonaisuuttaan pitkäjänteisesti asiakkaiden tarpeiden mukaisesti jo 30 vuoden ajan. Kehitystyö ei ole rajoittunut pelkästään palveluihin, vaan kehitystä on tehty monipuolisesti liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla. Yrityksen toimitusjohtaja Petri Kuivamäki pitää jatkuvuutta ja suunnitelmallisuutta tärkeänä myös viestinnässä.
— Olemme tehneet Herean kanssa yhteistyötä pitkään. Olemme aloittaneet brändityöstä ja nykyään Herea tuottaa meille jatkuvaa viestintää. Sovimme yhdessä vuosittain viestinnän teemat, joista Herea tuottaa ja julkaisee sisältöjä sovitussa aikataulussa meidän verkkosivuillemme ja sosiaaliseen mediaan. Toteutus sujuu niin selkeästi ja mutkattomasti, ettei itse tarvitse viestintää edes sen kummemmin pähkäillä, Kuivamäki kertoo.
Ihmiset ja osaaminen esille
Jatkuva viestintä kasvattaa näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen brändiä pitkäjänteisesti. Jokainen artikkeliteksti tai somepostaus on myynnin työkalu, jonka tarkoitus on herättää kiinnostus, kertoa lisää, vakuuttaa ja siten tukea myyntiä.
— Aktiivinen viestintä on meille tärkeää, sillä haluamme olla läsnä meidän asiakkaiden ja sidosryhmien arjessa ja kertoa mitä meillä tapahtuu. Viestinnässä tuodaan esille erityisesti meidän työntekijöiden uratarinoita ja osaamista, sillä koko toimintamme laatu perustuu sille.
Yritykset hyötyvät pitkäjänteisestä viestinnästä myös siksi, että ihmiset sisäistävät uudet asiat yleensä vasta muutaman toiston jälkeen. Piccolon palveluita avataan viestinnässä eri näkökulmista, jotta asiakkaiden on helpompi sisäistää niiden hyödyt omasta näkökulmastaan. Kun näkökulma on samaistuttava, aihe kiinnostaa ja jää mieleen.
Viestintä vie bisnestä eteenpäin
Kuivamäki arvostaa Herean palveluissa erityisesti yhteistyön mutkattomuutta ja joustavuutta. Herean yhteyshenkilö ja sisältöstrategi Maija Anttila seuraa aktiivisesti yrityksen viestintää ja on aina puhelinsoiton päässä. Kaikki viestintä lähtee yrityksen liiketoiminnasta, sen ydinasioista ja tarpeista.
— Herea hoitaa meiltä kaiken ulospäin lähtevän viestinnän ja tukee myös sisäisen viestinnän suhteen. Vaikka Maija on meidän viestinnän ulkoistettu voimavara, hän suunnittelee viestintää yhtä liiketoimintalähtöisesti kuin olisi talon oma työntekijä. Maija seuraa viestintää kokonaisuutena, ehdottaa aktiivisesti uusia ideoita ja varmistaa, että brändimme näkyy eri kanavissa kuten pitääkin.
Herean jatkuvan viestinnän palveluun voit tutustua täällä.
Tutustu Piccolon palveluihin ja ajankohtaisiin uutisiin täällä!