Schneider Electric
Visuaaliset sisällöt luovat mielikuvia ja herättävät ostoinspiraation
Kuva- ja videosisällöt ovat tehokas keino erottua massasta ja herättää potentiaalisten ostajien kiinnostus. Visuaalisuuden merkitys korostuu entisestään digitaalisessa maailmassa ja sosiaalisessa mediassa, jossa katsojan huomio on kiinnitettävä nopeasti. Kuvat herättävät tunteita ja mielikuvia silmänräpäyksessä. Sanonnan mukaan kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa - tai ainakin nopeammin.
Schneider Electric tekee tyylikkäitä sähkökatkaisijoita ja pistorasioita, joista jokainen voi löytää omaan sisustustyyliinsä istuvan ratkaisun. Herean valo- ja videokuvaaja Erika Svenns ja AD Minna Husa ikuistivat Schneider Electricin sähkökalusteet sisustusinspiraatiota herättäviin tunnelmakuviin, joita yritys voi hyödyntää sellaisinaan esimerkiksi Instagramissa. Tuotteista otettiin myös interiöörikuvia, joissa ne näkyvät asennettuina käyttökohteissaan.
Kuvat herättävät mielikuvia ja auttavat asiakasta ymmärtämään, kuinka suuri merkitys oikein valitulla sähkötuotteella voi olla.
– Meidän tuotteet ovat sellaisia, ettei niitä aina välttämättä mielletä sisustustuotteiksi, vaikka jokaisesta asunnosta niitä löytyy. Herean ottamat kuvat tuovat hyvin esille sähkökalusteiden mahdollisuudet sisustamisessa. Kuvat herättävät katsojan sisustusinspiraation, kertoo Schneider Electricin Sara Orre.
Tuotekuvat suunniteltiin niin, että ne ovat ajattomia ja hyödynnettävissä monissa eri kanavissa ja käyttötarkoituksissa, jotta yritys voi hyödyntää materiaalia laajasti ja pitkän ajan saatossa. Yritys saikin monikäyttöistä kuvamateriaalia yli vuodeksi eteenpäin.
– Tämä projekti on kirkastanut, miten iso merkitys hyvin toteutetuilla visuaalisilla sisällöillä on. Inspiraatiokuvat eivät ole pelkästään somekuvia, vaan niitä voi käyttää monessa muussakin. Olemme käyttäneet kuvia sosiaalisen median lisäksi mm. uutiskirjeissä, kutsuissa, lomakkeissa ja messumainoksissa. Oli kanava mikä tahansa, kuvat tuovat paljon lisäarvoa, sillä ne kiinnittävät huomiota ja luovat mielikuvia.
Yhteistyö Herean kanssa sujui Orren mukaan erinomaisesti. Projekti eteni sujuvasti ja tuloksia saatiin nopealla tahdilla. Hän suosittelee tuotekuvausta toimialaan katsomatta kaikille yrityksille, jotka haluavat esitellä tuotteitaan kauniisti, visuaalisesti ja täsmällisesti.
– Joustavaa, helppoa ja tehokasta, Orre summaa.