14.03.2024

Kasvuyritykset ja viestintä

Kun yritys on kasvuvaiheen tai muutosten edessä, toimivan viestinnän ja brändin rakentamisen merkitys korostuu. Herea tekee viestintäyhteistyötä usean energiateollisuuteen liittyvän kasvuyrityksen kanssa. Oikealla brändimielikuvalla ja suunnitelmallisella viestinnällä on iso merkitys myynnin tukemiseen ja oikean työnantajamielikuvan luomiseen. 
 
Herean asiakas, vaasalainen CoE Group, on kasvanut viime vuosina merkittävästi suunnitelmallisella kasvustrategialla. Vuosina 2022–2023 CoE Group on vahvistunut kasvukumppani Juuri Partnersin mukaantulon sekä useiden yritysostojen myötä. Yhtiön tavoitteena on kasvattaa henkilöstökokoaan 250:een vuoden 2025 loppuun mennessä. CoE Group toimii jo 10 paikkakunnalla. 
 
CoE Groupin kasvu ja laajentunut palveluvalikoima johtivat brändin ja verkkosivujen kokonaisvaltaiseen uudistukseen vuoden 2024 alussa. Uudistunut brändi ja tuoreet verkkosivut ovat paitsi selkeämmät ja modernimmat, myös henkivät CoE Groupille koko ajan merkittävämpää toiminnan painopistettä: uusiutuvaa energiaa. 
 
”Toiminnan kasvaessa CoE Groupilla on jo vuosia ollut säännöllistä viestintää sekä verkkosivuilla että somekanavissa. Vahvalle viestinnän pohjalle on ollut luontevaa rakentaa uutta, eri liiketoimintoja yhdistävää brändiä ja niiden mukaista tuoretta viestintää”, kertoo Herean toimitusjohtaja Eliina Puijola
 
”Herea on kulkenut mukanamme pitkään ja he tuntevat yrityksemme toiminnan ja tarpeet. Herea on meille täydellinen kumppani, emmekä onnistuisi tässä ilman heitä”, kertoo CoE Groupin toimitusjohtaja Sami Kivioja

Acosta Group panostaa säännölliseen viestintään yrityskauppojen ja haastavien markkinatilanteidenkin keskellä 

Toinen kasvuyritys, jolle Herea tekee viestintää, on vaasalainen Acosta Group. Yritys on viime vuosien aikana ottanut toiminnassaan useita kasvuaskelia niin palvelutarjontansa kuin markkina-alueensakin suhteen. Acosta Group on ostanut kuusi alan yritystä, joista viimeisin on Lämpödiileri Oy Vantaalta. Haastava markkinatilanne ei ole jarruttanut yrityksen kasvua tai investointeja – eikä sen viestintää. 
 
”Olemme jatkaneet aktiivisesti palvelujemme markkinointia haastavasta taloustilanteesta huolimatta. Uskon, että johdonmukaisella digitaalisella viestinnällisellä ja markkinoinnilla on ollut tässä merkittävä rooli, ja olemmekin saaneet todella hyvää näkyvyyttä niiden avulla. Asiakkaat ovat huomanneet, että olemme täällä edelleen ja jatkamme töitä samalla innolla. Kaiken kaikkiaan yhteistyö Herean kanssa on ollut hyvin sujuvaa alusta saakka. On hyvä, kun on joku, joka pitää huolen, että hommat tulevat tehdyksi ja yhdessä laadittua vuosikelloa noudatetaan”, kertoo toimitusjohtaja Benny Mörk
 
Mörk on vastuussa yhtiön yrityskaupoista, taloudesta ja tytäryhtiöidenkin markkinoinnista. Kiireiselle toimitusjohtajalle aktiivinen viestinnän kumppani onkin kullanarvoinen. Kun liiketoiminnan tavoitteita tukeva säännöllinen viestintä kulkee kumppanin johdolla eteenpäin, yrityksen brändi pysyy muutostenkin keskellä kristallinkirkkaana eikä viestinnässä tule taukoja. Yrityksissä päättävissä asemissa toimivat henkilöt voivat keskittyä varsinaiseen työhönsä – yrityksen kasvattamiseen ja kehittämiseen. 
 
”On ollut kiinnostavaa päästä tekemään tavoitteellista viestintää systemaattisesti kasvavan yrityksen kanssa ja nähdä omin silmin, miten strategian tavoitteet toteutuvat. Näin viestintä ei ole vain sanoja paperilla, vaan yrityksen liiketoimintaa aidosti edistävä toiminto”, kertoo Herean sisältöstrategi Petra Marjamäki
 
Onko teilläkin tiedossa isoja kehitysaskelia, vai onko muuten vain aika saada viestintä strategisemmaksi ja säännöllisemmäksi? Ota yhteys Hereaan ja kysy lisää ulkoistetusta viestinnän kumppanuudesta.