Lemonsoft
Lemonsoft on vaasalaislähtöinen yritys, joka suunnittelee toiminnanohjausjärjestelmiä eri toimialoille. Lemonsoftin tarina alkoi vuonna 2006 ja yritys on kasvanut kannattavasti koko historiansa ajan. Yrityksen liikevaihto oli n. 17 miljoonaa vuonna 2021.
Herealla on syvällinen ymmärrys B2B-prosesseista
Heti ensimmäisestä palaverista lähtien Lemonsoftin markkinointi- ja viestintäjohtaja Sanna Riskulalla oli tunne, että Herea ymmärtää Lemonsoftin toimialaa.
– B2B-puolella ostoprosessit ovat usein pitkiä. Meidän palvelumme räätälöidään asiakkaiden tarpeiden mukaan, mikä tekee kauppojen syntymisestä entistä pidemmän prosessin. Koska myös Herea räätälöi palvelunsa asiakkaiden tarpeiden mukaan, tuntui yhteistyön aloittaminen helpolta. Herealla ymmärretään, että kauppojen syntymiseksi pitää tehdä paljon töitä.
Herean palveluihin kuuluvat laajat viestinnän ja markkinoinnin palvelut erityisesti B2B-yrityksille. Koska palvelut räätälöidään aina asiakkaan tarpeet edellä, saavat yritykset juuri heille sopivan kokoista viestintää ja markkinointia.
Herea on luotettava ja itseohjautuva viestinnän kumppani
Yhteistyö Lemonsoftin kanssa alkoi asiakasreferenssien tuottamisesta, mutta yhteistyötä on pikkuhiljaa laajennettu uratarinoiden ja mediatiedotteiden muodossa.
– Olemme saaneet Herealta arvokasta apua sisällöntuotantoon. Yhteistyö on mutkatonta ja Herean sisältöstrategi on ymmärtänyt nopeasti sen, minkälaisia sisältöjä haluamme ja mitä haluamme tuoda niissä esille. Lemonsoftilla olemme aina ymmärtäneet asiakastarinoiden tärkeyden viestinnässä, mutta aiemmin se ei ollut prioriteetti ajankäytöllisistä syistä. Kun Herea tuli mukaan kuvioihin, tuli sisällöntuotannosta suunnitelmallista ja liiketoimintaa tukeva toiminto.
Riskula kiittelee vielä erikseen Herean nopeaa reagointia, joustavuutta ja itseohjautuvuutta viestinnän kumppanina.
– On helpottavaa, kun tietää, että apu on vain yhden sähköpostin tai soiton päässä. Pystyn luottamaan siihen, että asiat hoituvat Herean kanssa ajallaan ilman, että minun tarvitsee ohjailla prosessia. Sen sijaan voin keskittyä omaan työhöni ja Herea hoitaa oman osuutensa. Yhteistyötä on myös helppo laajentaa tutun kumppanin kanssa, jos lisätarpeita viestinnälle ja markkinoinnille ilmestyy yhteistyön aikana.
Ulkoistettu kumppani vapauttaa aikaresursseja markkinoinnin ja viestinnän johtamiseen
Hereassa autetaan yrityksiä kartoittamaan viestinnän ja markkinoinnin tarpeita. Usein yrityksillä on ajatus siitä, että jotain pitäisi tehdä. Ympäripyöreästä ajatuksesta voi kuitenkin olla vaikeaa lähteä erittelemään tarkkoja tarpeita. Loppuvuodesta 2021 alkanut yhteistyö Lemonsoftin kanssa on sujunut mallikkaasti.
– Meillä oli selkeä tarve tietylle viestinnän ja markkinoinnin toiminnon ulkoistamiselle. Tämän vuoksi yhteistyö oli helppo aloittaa nopeasti. Säästämme todella paljon aikaa, kun Herea hoitaa esimerkiksi asiakasreferenssien kontaktoinnit, haastatteluaikojen sopimisen, haastattelut, kirjoittamisen sekä julkaisulupien saamiset. Uskon myös, että asiakkaamme puhuvat ulkopuoliselle kumppanille rohkeammin eli referenssit ovat luotettavampia kuin jos tekisimme ne itse.
Isoissa yrityksissä ajankäyttö tai sen puute voi osoittautua haasteeksi ja siihen ulkoistettu viestinnän kumppani tuo tarvittavia lisäresursseja.
– Ei ole tarkoituksen mukaista, että yksi ihminen tekisi kaiken esimerkiksi markkinoinnissa. Asemassani pitää pystyä pitämään kaikki langat käsissään, mutta on tärkeää osata myös delegoida asioita. Herea on osoittautunut luotettavaksi kumppaniksi, mikä on helpottanut minun työtäni.
Kiinnostuitko sinäkin markkinointisi ulkoistamisesta, osittain tai kokonaan? Ota yhteyttä!
Lue Lemonsoftin palveluista täältä