Sisältöstrategia ja -suunnitelma

 

Aloita kohderyhmään kolahtava viestintä

Sisältöstrategian ideana on kaivaa esille ne motiivit, tuotteet ja palvelut, joiden perusteella asiakkaat tekevät ostopäätöksiä. Ymmärtämällä sen, mitä hyötyä asiakas odottaa, mistä hän on kiinnostunut tai mikä estää häntä ostamasta, osataan markkinoinnissa kertoa oikeista asioista valitulle kohderyhmälle.

Kun motiivit ovat selvillä, on helppoa lyödä lukkoon markkinointiviestinnän teemat. Tämä tarkoittaa viestinnän aiheiden suunnittelua otsikkotasolla.  Otsikot kuvaavat konkreettisesti, minkälaiset sisällöt (esim. artikkelit, asiakasreferenssit, blogit tai videot) kolahtavat tähän kohderyhmään. Otsikot jaetaan yrityksen toiminnan syklien mukaan kalenterivuodelle sopiviin ajankohtiin vuosikelloksi. Koko suunnittelua ohjaa luonnollisesti yrityksen asettama liiketoiminnan tavoite ja siitä johdettu markkinoinnin tavoite. Lisäksi määritellään jakokanavat, vastuut ja markkinoinnin budjetti. Lopputuloksena on selkeä strategia ja operatiivinen suunnitelma digimarkkinointiviestinnän toteuttamiseen: kenelle, miksi ja mitä. Suunnitelman sisältöjä tuotetaan jatkuvalla viestinnällä

Kysy lisää: 

Maija Anttila, sisältöstrategi, 040 154 4436, maija.anttila@herea.fi

Milla Annala, sisältöstrategi, 040 552 2139, milla.annala@herea.fi

Katriina Käenmäki, sisältöstrategi, 040 552 2198, katriina.kaenmaki@herea.fi

Petra Marjamäki, sisältöstrategi, 040 551 3395, petra.marjamaki@herea.fi

Sisältöstrategia ja -suunnitelma