Sisältöstrategia ja -suunnitelma

 

Aloita kohderyhmään kolahtava viestintä

Sisältöstrategian ideana on kaivaa esille ne motiivit, joiden perusteella asiakkaat tekevät ostopäätöksiä. Ymmärtämällä sen, mitä hyötyä asiakas odottaa, mistä hän on kiinnostunut tai mikä estää häntä ostamasta, osataan markkinoinnissa kertoa oikeista asioista valitulle kohderyhmälle.

Kun motiivit ovat selvillä, on helppoa lyödä lukkoon markkinointiviestinnän teemat. Tämä tarkoittaa viestinnän aiheiden suunnittelua otsikkotasolla.  Otsikot kuvaavat konkreettisesti, minkälaiset sisällöt (esim. artikkelit, asiakasreferenssit, blogit tai videot) kolahtavat tähän kohderyhmään. Otsikot jaetaan yrityksen toiminnan syklien mukaan kalenterivuodelle sopiviin ajankohtiin vuosikelloksi. Koko suunnittelua ohjaa luonnollisesti yrityksen asettama liiketoiminnan tavoite ja siitä johdettu markkinoinnin tavoite. Lisäksi määritellään jakokanavat, vastuut ja markkinoinnin budjetti. Lopputuloksena on selkeä strategia ja operatiivinen suunnitelma digimarkkinointiviestinnän toteuttamiseen: kenelle, miksi ja mitä. Suunnitelman sisältöjä tuotetaan jatkuvalla viestinnällä

Saat kirjallisen markkinointistrategian ja suunnitelman:

 

Sisältö

  • sisältöstrategian, jossa seuraavat asiat:
    • määriteltynä markkinoinnin tavoite, kanavat, vastuut, budjetti
    • 2 asiakasprofiilia, jossa kuvattu ostamiseen ja päätöksentekoon liittyvät motiivit
  • operatiivisen markkinointisuunnitelman, joka koostuu
    • aihesuunnitelmasta
    • vuosikellosta

 

Prosessi

  • Workshop-tapaamiset ja haastattelut aineiston keräämiseksi
  • Asiakasprofiilien kirjoitus
  • Asiakasprofiilien läpikäynti
  • Workshop sisältöaiheiden keräämiseksi
  • Sisältösuunnitelman kirjoitus
  • Sisältösuunnitelman läpikäynti ja aikataulutus vuosikelloon.

 

Kenelle

  • teollisuuden ja rakentamisen palveluyritykset
  • tutkimus-, konsultointi- ja valmennusyritykset
  • hyvinvointi- ja terveysalan yritykset
  • luovan alan yritykset

 

Kysy lisää: 

Enni Yli-Hynnilä, sisältöstrategi, 040-166 3230, etunimi.sukunimi@herea.fi

Maija Anttila, sisältöstrategi, 040-154 4436, etunimi.sukunimi@herea.fi

 

Sisältöstrategia ja -suunnitelma