Hammashoiva
”On ollut helpottavaa jättää viestintä ja näkyvyys Herean käsiin”
Hammashoiva ja Herea aloittivat yhteistyön kesällä 2020. Hammashoivan tavoitteena oli kasvattaa näkyvyyttään sosiaalisen median avulla. Oikean tyylisen ja yrityksen kasvua tukevan viestinnän pohjana toimi Herean brändistrategia. Hammashoivan perustaja ja osaomistaja Pirjo Juusela vaikuttui prosessin aikana Herean aidosta kiinnostuksesta ja innostuksesta yritystä kohtaan.
─ Brändistrategia pukee yrityksemme sanoiksi sekä toimii viestintämme ja yritysmielikuvamme lähteenä. Se on edelleen osa toimintaamme. Herealla haluttiin selvästi tehdä sellainen työ, josta on oikeasti meille hyötyä.
Strategiatyötä jatkettiin sosiaalisen median strategialla, jonka perusteella Herea suunnittelee ja toteuttaa mainoskampanjoita Hammashoivan sosiaalisen median kanaviin. Juuselan tavoitteena oli huolella suunniteltu digimarkkinointi, jota viedään järjestelmällisesti eteenpäin.
– Halusimme säännöllistä viestintää sen sijaan, että tehtäisiin jotain silloin tällöin. Olemme todella saavuttaneet Herean kanssa tämän tavoitteen. Suunnitelmallisuus somenäkyvyydessä tuo yritykselle oikeaa lisäarvoa.
Näkyvyyttä Hammashoivalle ovat tuoneet myös Herean hiljattain toteuttamat somevideot. Videoilla esitellään Hammashoivan henkilöstön toimenkuvia sekä annetaan asiakkaille tietoa hammashoidosta ja suun terveyteen liittyvistä ongelmista.
– Videot ovat herättäneet kivasti huomiota. On tärkeää, että asiakkaille tarjotaan heitä puhuttelevaa tietoa. Näin myös yrityksemme pysyy pinnalla ja ihmisten mielissä. Olemme saaneet hyvää palautetta näkyvyydestämme myös potilailtamme.
Yhteistyökumppanin itseohjautuvuus ja valmiit ideat helpottavat yrittäjän arkea
Juusela kiittelee Hereaa itseohjautuvasta otteesta.
– Palavereissamme huomaan, että Herealla on mietitty asioita etukäteen. Vaikka ideoimmekin paljon yhdessä, Herealla on aina ehdottaa jotain uutta. Se helpottaa minun arkeani yrittäjänä. Tuntuu, kuin meillä olisi yritys yrityksen sisällä.
Juuselan mukaan Herean suunnitelmat ja ideat tehdään jalat tukevasti maan pinnalla. Mainoskampanjoiden kustannukset mitoitetaan siten, että ne sopivat yrityksen kokoon ja budjettiin. Juusela pitää kustannus-panos -suhdetta sopivana.
– Herea ajattelee sitä, mikä on optimaalista meidän kannaltamme. He pitävät sovituista asioista kiinni ja vastaavat ripeästi. Herealla tiedetään mitä haluamme ja kaipaamme.
Kehittyvän yrityksen johdossa toimivalle Juuselalle tavoitteita tukevat yhteistyökumppanit ovat arvokas lisä. Hänen mukaansa Herea on ollut mukana Hammashoivan kasvussa heidän tarpeidensa mukaisesti.
– On ollut helpottavaa jättää viestintä ja näkyvyys Herean käsiin. Tämä on juuri sitä, mitä tarvitsemme. Olemme tosi tyytyväisiä.
Hammashoiva on yksityinen hammaslääkäriasema, jonka toimipisteet sijaitsevat Laihialla, Vaasassa, Kauhajoella, Pirkkalassa ja Kankaanpäässä. Hammashoiva tarjoaa asiakkailleen sekä perushammashoitoon että esteettiseen hammashoitoon ja protetiikkaan liittyviä palveluja. Vuonna 2017 perustetun Hammashoivan vuoden 2022 liikevaihto oli 2,2 milj. €. Yritys työllistää n. 30 henkilöä.