19.12.2023

Hereas vd Eliina Puijola: "Efterfrågan på outsourcad kommunikation ökar i växande företag"

Herea är specialiserat på kommunikation för industri-, teknik- och serviceföretag. Hereas vd Eliina Puijola berättar att efterfrågan på Hereas tjänst Outsourcad kommunikation för små och medelstora företag fortsätter att växa.

Marknadsföring som stödjer försäljningen och arbetsgivarbilden ─ både i sociala medier och på webbsidan

─ Som outsourcad partner hanterar vi hela kundens marknadsföringskommunikation eller en del av den. Vårt koncept bygger på ett årsavtal där vi tillsammans med kunden slår fast budgeten och innehållet i kommunikationspaketet. Kunden kan flexibelt köpa tilläggstjänster längs vägen, säger Puijola.

─ Våra kunder är företag som behöver synlighet och strategiskt stöd för sin försäljning och arbetsgivarbild. Fördelen här är att kunden betalar endast för utförd kommunikation men får ändå en egen kommunikationsperson på Herea. Kontaktpersonen är väl insatt i företagets verksamhet. Marknadsföringen är målinriktad och regelbunden, och den genererar kontakter från rätt målgrupper, säger Puijola.

Slut på stressen över obefintlig eller oregelbunden marknadsföring

I feedbacken som når Herea betonas ofta samma saker: företagets trovärdighet och synlighet når helt nya nivåer jämfört med tidigare. En återkommande kommentar är också att vd:n eller företagsledningen inte längre känner en ständig stress över att "vara tvungna att synas och vara aktiva i sociala medier". En årsplan och genomförandet av marknadsföringskommunikation underlättar också företagsledning, styrelsearbete och intern kommunikation.

Vad kostar en outsourcad kommunikationspartner då?

Puijola berättar att kommunikation består av tre grundelement: planering, skapande av kommunikationsinnehåll och publicering på olika plattformar, samt kvartalsvisa möten med företagsledningen. Enligt henne ligger genomsnittskostnaden för grundläggande kommunikationspaket innehållande dessa tre element på cirka 15 00–20 000 euro per år. Med den här summan genomförs kommunikationen vanligtvis av en grupp om tre personer, inklusive innehållsproducent, videograf/fotograf och digital specialist. Många kunder köper tilläggstjänster såsom videoproduktioner, betald marknadsföring, webbsideförnyelser eller uppdatering av varumärkesidentiteten. För dessa görs alltid separata offerter.

─ För ett växande småföretag är en outsourcad tjänst enkel, riskfri och ekonomiskt försvarbar i jämförelse med att anställa en egen kommunikationsansvarig. Ett företag som har skött kommunikationen självt eller tillsammans med sporadiska tjänsteleverantörer får en stöttepelare i form av en ansvarig person från Herea, vilket gör det enkelt att köra igång en strategisk kommunikation med en passande budget, summerar Puijola.

Se videon med en av våra kunders kommentarer kring tjänsten

Ta kontakt:

Eliina Puijola, CEO

eliina.puijola@herea.fi

040 5041198

 

Hur är det att jobba med Herea? Ta del av våra kundberättelser här