19.12.2023

Herean Eliina Puijola: "Ulkoistetun viestinnän kysyntä lisääntyy kasvavissa yrityksissä"

Herea on erikoistunut teollisuuden, teknisen alan ja palveluyritysten viestintään. Herean toimitusjohtaja Eliina Puijola kertoo, että Herean palvelu pk-yritysten ulkoistettuna markkinointiviestinnän kumppanina kasvaa jatkuvasti.

Myyntiä ja työnantajakuvaa tukevaa markkinointia somessa ja verkkosivuilla

"Ulkoistettu kumppani tarkoittaa palvelua, jossa hoidamme asiakkaan koko markkinointiviestinnän tai osan siitä. Konseptimme perustuu vuosisopimukseen, jossa sovitaan budjetti ja viestintäpaketin sisältö.  Matkan varrella voi joustavasti ostaa lisäpalveluita", kertoo Puijola.

"Asiakkaaksemme hakeutuvat yritykset, jotka tarvitsevat näkyvyyttä ja suunnitelmallista myynnin ja työnantajakuvan tukemista. Etuna tässä on, että asiakas maksaa vain tehdystä viestinnästä, mutta saa kuitenkin itselleen nimetyn ja yrityksen toimintaan perehtyvän viestintähenkilön Hereasta. Markkinointi on tavoitteellista ja säännöllistä, ja se tuottaa yhteydenottoja oikeilta kohderyhmiltä", kertoo Puijola.

Stressi tekemättömästä tai poukkoilevasta markkinoinnista loppuu

Herean saamissa palautteissa toistuvat usein samat asiat: yrityksen uskottavuus ja näkyvyys ovat aivan eri tasolla, kuin aiemmin. Toistuva palaute on myös se, että toimitusjohtajalla tai yrityksen johdolla ei ole jatkuvasti stressiä siitä, että ”pitäisi näkyä ja olla somessa”. Vuodeksi tehty markkinointiviestinnän suunnitelma ja toteutus helpottaa myös liiketoiminnan johtamista, hallitustyöskentelyä ja työntekijäviestintää.

Ulkoistetun viestinnän kumppani ─ mitä se sitten maksaa?

Puijola kertoo, että viestintä koostuu kolmesta perusasiasta: suunnittelusta, viestinnän sisältöjen tekemisestä ja niiden julkaisuista eri kanavissa ja kolmantena kvartaaleittain pidetyistä palavereista yrityksen johdon kanssa. Hänen mukaansa keskimääräinen perusviestinnän toteutus on n. 15 000 ─ 20 000 € vuodessa. Tällä summalla viestintää toteutetaan yleensä kolmen henkilön voimin eli sisällöntuottajan, video- ja valokuvaajan ja digiosaajan tiimityönä. Monet asiakkaat ostavat lisäpalveluita, kuten erilaisia videotuotteita, maksettua mainontaa, verkkosivu-uudistuksia tai brändi-ilmeen uudistuksia. Näistä tehdään aina erilliset tarjoukset.

"Kasvavalle pk-yritykselle ulkoistettu palvelu on helppo, riskitön ja hinnaltaan järkevä, jos sitä vertaa oman viestintähenkilön palkkaamiseen. Yritys, joka on hoitanut viestintää itse tai satunnaisten palveluntarjoajien kautta, saa Herean vastuuhenkilöstä tukipilarin, jonka kanssa on matala kynnys aloittaa suunnitelmallinen viestintä yritykselle sopivalla budjetilla", summaa Puijola.

 Katso videolta asiakkaan kommentit palvelusta

 Lue lisää palvelusta

Ota yhteyttä:

Eliina Puijola, CEO

eliina.puijola@herea.fi

040 5041198

 

Millaista Herean kanssa on työskennellä? Tutustu asiakastarinoihimme