25.04.2024

Ferromek ulkoisti viestintänsä Herealle – kokeilussa nyt somemarkkinointi

Kruunupyyläinen Ferromek on vuonna 1981 perustettu metallialan perheyritys. Ferromek valmistaa mm. CNC-koneistettuja tuotteita monista eri metalleista ja muoveista. Yrityksen ydinosaamiseen kuuluvat kokonaisratkaisut, jotka sisältävät kaiken koneistuksesta hitsaukseen, kokoonpanoon ja pintakäsittelyyn. Nykyään yritys työllistää noin 50 henkeä. Herea on toiminut Ferromekin ulkoistettuna viestinnän kumppanina jo vuodesta 2017.

Ferromek on ulkoistanut koko viestintänsä Herealle, joka on toiminut yrityksen ulkoistettuna viestinnän kumppanina jo vuosia. Tämä tarkoittaa muun muassa säännöllistä tiedottamista uusista nimityksistä, asiakasreferensseihin ja uratarinoihin.  Ferromekin toimitusjohtaja Kim Åkerlund muistelee, kuinka yhteistyö lähti alun perin käyntiin Herean kanssa vuonna 2017:

– Myyntijohtaja Maija Anttila otti meihin yhteyttä ja eipä aikaakaan, kun aloitimme yhteistyön ajankohtaisella uutisoinnilla ja uutiskirjeellä. Saimme Herealta paljon apua ja hyviä ideoita ajankohtaisiin aiheisiin. Oikeastaan yllätyin, kuinka paljon meillä olikaan jatkuvasti tiedotettavaa.

 

Ferromekin asiakkaat arvostavat uutiskirjettä, myös verkkosivut uudistettiin

Tällä hetkellä uutiskirjeen asiakasrekisteriin kuuluu noin 200–300 sitoutunutta lukijaa. Kaksikielinen uutiskirje kokoaa tuoreimmat artikkelit yhteen Ferromekin verkkosivuilta, ja se lähetetään asiakkaille neljä kertaa vuodessa. Uutiskirjeellä tiedotetaan ajankohtaisista asioista ja kasvatetaan mielenkiintoa Ferromekin brändiä ja palveluita kohtaan:

– Koen, että uutiskirje on ollut meille loistava tiedotuskanava. Uutiskirjettä tulemmekin varmasti myös jatkossa lähettämään, sillä se on ollut erityisen pidetty asiakkaidemme keskuudessa, Åkerlund sanoo.

Uutisoinnin jälkeen uudistettiin verkkosivut. Verkkosivujen tuotantoon kuului täysin uudet tekstisisällöt ja kuvat, jotka suunniteltiin asiakashyöty edellä. Åkerlund kertoo, että uusien verkkosivujen tekeminen kirkasti myös yritykselle itselleen sen ydinasiat: Missä he ovat erityisen hyviä ja millaisia asiakkaita he ensisijaisesti tavoittelevat.

– Olimme hyvin tyytyväisiä lopputulokseen. Aiempiin sivuihin verrattuna palvelumme on nyt hyvin selkeästi esitelty – kaiken kaikkiaan sivut kokivat merkittävän parannuksen, Åkerlund tiivistää.

Ulkoistettu viestinnän kumppani tarjoaa helppoutta ja uusia ideoita – somemarkkinointi seuraava askel

Säännöllinen tiedotus on rullannut jo vuosia menestyksekkäästi – mitä siis seuraavaksi? Tänä keväänä on jälleen uutta luvassa Herean ja Ferromekin yhteistyössä, kun somekanavien sisällöntuotanto ja somemarkkinointi lähtee käyntiin.

– Odotamme innolla, mitä yhteistyöstä tuleman pitää. Tavoitteena on saada rutkasti positiivista näkyvyyttä! Åkerlund heittää.

Åkerlund kuvailee kaiken kaikkiaan yhteistyötä Herean kanssa mutkattomaksi ja helpoksi:

– Herealta on aina tullut hyviä ideoita, joilla edistää viestintäämme oikeaan suuntaan. Asiakkaamme ovat olleet selkeästi tyytyväisiä linjaamme, mikä on meille erityisen tärkeää.