Veslatec
Viestintä tekee vahvuudet näkyväksi
Veslatec on vaasalainen kasvava metalliteollisuuden alihankkija ja lasertuotantoyritys. Yritys valmistaa myös omia Laserboy-tuoteperheen tehdasturvallisuustuotteita, kuljetusvaunuja ja Desives-käsidesiautomaatteja. Tuotteet lanseerattiin viime vuonna, ja ne saivat heti vauhdikkaan lähdön onnistuneen mediatiedotuksen ja somemainonnan myötä.
—Viime vuosi oli meidän alalla haastava. Jatkuvan markkinoinnin ansiosta meille tulee kuitenkin uusia ja yllättäviäkin asiakkaita jatkuvasti, Veslatecin toimitusjohtaja Tom Bergström kertoo.
Herean ja Veslatecin yhteistyö alkoi aikoinaan brändikarttatyöskentelyllä. Tällä hetkellä Veslatecille tehdään jatkuvaa viestintää ja somemainontaa omaperäisellä ja koukuttavalla tavalla. Herea avusti myös tuoreen verkkokaupan pystytyksessä ja Laserboy-tuotteiden lanseeraamisessa.
—Yhteistyö Herean kanssa antaa meille mahdollisuuden käyttää oman aikamme siihen, minkä me osaamme parhaiten. Metallimies osaa tehdä metallia, mutta ei kirjoittaa. Herea osaa pukea vahvuutemme sanoiksi kiinnostavalla tavalla, asiakkaan kielellä. Viestintä etenee suunnitelmallisesti ja joustavasti.
Tarinallinen viestintä koukuttaa ja kiinnostaa
Jatkuva viestintä ei ole yksittäisiä mainoksia, vaan kertomus yrityksen toiminnasta ja tuotteista. Sen tehtävä on herättää kiinnostus, sitouttaa asiakasta ja esitellä tuotteita eri asiakasryhmiä puhuttelevista näkökulmista.
—Olemme saaneet asiakkailtamme palautetta, että meidän viestintäämme on oikeasti kiva seurata. Se on kuin tarina meidän toiminnastamme ja Laserboy-tuoteperheen nimikkosankarin seikkailuista. Ennin kirjailijaluonne ja aito uteliaisuus alaa kohtaan näkyvät lopputuloksessa. Hän pitää huolen, että viestinnässä on koko ajan helposti seurattava punainen lanka.
Vaihtoehto omalle markkinoinnin työntekijälle
Bergström arvostaa Herean toiminnassa erityisesti yhteistyön sujuvuutta ja sitoutuneisuutta. Enni Yli-Hynnilä, Veslatecin yhteyshenkilö Herealla, on aina tavoitettavissa ja valmiina lähtemään juttukeikalle lyhyelläkin varoitusajalla.
—Jonkin yksittäisen tuotemainoksen tekijää kutsun toimittajaksi, mutta Herea on yhteistyökumppani. Enni koordinoi ja toteuttaa viestintää kokonaisuutena ja huolehtii, että se toteutuu oikealla tavalla. Hän ajattelee ja toimii kuin osana yritystä. Siksi Herean palvelut ovat hyvä vaihtoehto omalle markkinoinnin työntekijälle.
Seuraatko jo Laserboyn seikkailuja? Klikkaa tästä Veslatecin someen tai tästä verkkokauppaan tutustumaan tuotteisiin.
Haluatko lukea lisää Herean palveluista? Klikkaa tästä jatkuvaan viestintään, somemainontaan tai brändikarttaan.