28.04.2021

Veslatec

Kommunikation synliggör företagets styrkor

Veslatec är ett Vasabaserat laserproduktionsföretag och en växande underleverantör inom metallindustrin. Företaget tillverkar även sina egna fabrikssäkerhetsprodukter, transportvagnar och Desives-handdesinfektionsautomater under produktfamiljen Laserboy. Produkterna lanserades 2020 och blev snabbt populära tack vare framgångsrik medieexponering och annonsering i sociala medier.

– Pandemiåren var utmanande inom vår bransch. Tack vare kontinuerlig marknadsföring får vi dock ständigt nya och ibland oväntade kunder", säger Tom Bergström, vd för Veslatec.

Samarbetet mellan Herea och Veslatec började med en varumärkeskarta. För tillfället låter Veslatec Herea sköta den kontinuerliga kommunikationen och annonseringen i sociala medier – på ett originellt och engagerande sätt. Herea har också hjälpt till med att etablera en ny e-handelsplattform och lansera Laserboyprodukterna.

– Samarbetet med Herea ger oss möjlighet att använda vår tid på det vi är bäst på. Metallarbetare kan arbeta med metall, men inte skriva. Herea har förmågan att sätta våra styrkor i ord på ett intressant sätt och kommunicera på kundens språk. Kommunikationsarbetet sköts på ett välplanerat och flexibelt sätt.

Företagets berättelse engagerar och intresserar

Kontinuerlig kommunikation handlar inte om enskilda annonser, utan om en berättelse om företagets verksamhet och produkter. Dess syfte är att väcka intresse, engagera kunden och presentera produkterna från olika perspektiv som tilltalar olika kundgrupper.

– Vi har fått feedback från våra kunder att de faktiskt tycker det är trevligt att följa oss och vår kommunikation. Det är som en berättelse om vår verksamhet och äventyren med vår Laserboy. Herea ser till att det alltid finns en tydlig röd tråd i kommunikationen.

Ett alternativ till en egen marknadsföringsansvarig

Bergström uppskattar särskilt den smidiga samarbetet och engagemanget. Veslatecs kontaktperson hos Herea är alltid tillgänglig och redo att rycka ut med kort varsel.

– Jag skulle kalla någon som gör en enskild produktannons för en tjänsteleverantör, men Herea är en samarbetspartner. Kontaktpersonen koordinerar och genomför kommunikationen som en helhet och ser till att det görs på rätt sätt. Hen tänker och agerar som en del av företaget. Därför är Hereas tjänster ett bra alternativ till en egen marknadsföringsansvarig.


Följer du redan Laserboys äventyr? Klicka här för att besöka Veslatecs sociala medier eller här för att utforska produkterna i deras e-handel.

Läs gärna mer om Hereas kontinuerliga kommunikation.