05.02.2025

Markkinointitoimisto B2B-yrityksille

Herea on Vaasan alueella sijaitseva mainostoimisto, joka tarjoaa viestinnän ja markkinoinnin palvelut B2B-yrityksille. Tässä artikkelissa kerromme, millaista on tehokas B2B-markkinointi.

Mitä B2B-markkinointi on?

B2B-markkinoinnissa tuotteita tai palveluita markkinoidaan toisille yrityksille ja organisaatioille. B2B-markkinointi on erilaista kuin kuluttajamarkkinointi, sillä B2B-liiketoiminnassa myös ostoprosessit ovat erilaisia. Ostoprosessit ovat pidempiä ja ostopäätöskriteerejä tavallisesti enemmän, jonka lisäksi ostopäätöksen takana on useampia henkilöitä. Tästä syystä B2B-markkinoinnissa keskitytään ammattimaisiin ja faktapohjaisiin sisätöihin. Näillä vakuutetaan pitkällä aikavälillä tuotteen tai palvelun kohderyhmä yrityksen ammattimaisuudesta, osaamisesta, brändistä ja tuotteen tai palvelun hyödyistä. Sisällöillä luodaan ostopolku, jota pitkin ostaja kulkee kohti ostopäätöstä.

Miten B2B-markkinointia tehdään?

Toimiva B2B-markkinointi vaatii syvällisen ymmärryksen asiakkaan liiketoiminnasta, tarpeista sekä oston motiiveista ja esteistä. Asiantunteva markkinointiviestinnän kumppani tuntee paitsi asiakkaansa liiketoiminnan, myös tämän asiakkaiden odotukset ja tarpeet. Kun tuntee kohderyhmän, tietää myös, millaiset sisällöt vakuuttavat. Herealla yritys ja sen asiakkaat otetaan haltuun laatimalla sisältöstrategia, joka on yrityksen B2B-markkinointisuunnitelma. Sisällöntuotanto toteutetaan jatkuvalla viestinnällä ja siihen liitetään asiakkaan arkea helpottava julkaisupalvelu. Lopputuloksena on yrityksen liiketoiminnan tavoitteiden mukainen B2B-markkinointi sosiaalisessa mediassa ja verkkosivuilla.

Markkinoinnissa avainasemassa on myös sisältöjen ja verkkosivujen SEO-optimointi, joka kohentaa hakukonenäkyvyyttä. Hyviä sisältöjä tukee muun muassa somessa ja verkossa toteutettava mainonta eli digimarkkinointi.

Sisäinen viestintä teollisuudessa

Isoissa organisaatioissa sisäisen viestinnän merkitys on suuri. Asiakkaiden ja sidosryhmien lisäksi viestintää tulee tarkastella myös yrityksen sisällä. Henkilöstön eri kohderyhmiä oikealla tavalla puhuttelevalla viestinnällä henkilökuntaa autetaan toimimaan halutusti tavoitteita kohti. Jos haluaa, että viesti ymmärretään oikein – pitää ymmärtää kohderyhmän motiivit. Toimistotyöntekijöillä on erilainen työympäristö ja tehtävät kuin tehtaassa vuorotyötä tekevillä henkilöillä. Tämä vaikuttaa paljon siihen, mistä he ovat kiinnostuneita omassa arjessaan ja muutostilanteissa. Herean palvelut, brändistrategia  ja brändin toiminnan käsikirja, auttavat henkilökuntaa peilaamaan työntekijöiden omaa roolia ja työn merkitystä yrityksen kokonaistoimintaan.

Teollisuusyritysten B2B-markkinointi Herealta

Herea tarjoaa markkinointiviestinnän palveluita ympäri Suomen. B2B-markkinoinnin hinta määrittyy yrityksen tarpeiden mukaan. Suomenkielisen markkinoinnin lisäksi palveluihimme kuuluvat markkinointi englanniksi ja markkinointi ruotsiksi. Asiakkaisiimme lukeutuukin useita kasvuyrityksiä, joiden toiminta edellyttää monikielistä viestintää.

Esimerkkejä B2B-markkinoinnista

Kiinnostaisiko vilkaista, millaista teollisuusyritysten ja teknisten alojen yritysten markkinointiviestintää olemme toteuttaneet?


Tutustu asiakkaillemme kirjoittamiimme tekstisisältöihin alla:

https://botniabolt.fi/fi/ajankohtaista/
https://www.polttovari.fi/ajankohtaista 
https://leinolatgroup.fi/fi/uutiset

Tai lue asiakkaidemme Herea-kokemuksia!