24.01.2020

Finnlacto

”Juottoautomaatin ja menetelmän edut on nyt helppo avata asiakkaille” - Pasi Niemi, tj Finnlacto Oy

Finnlacto Oy on suomalainen maidontuotantoon, rehunsäilöntään sekä vasikoiden ja karjankasvatukseen liittyvien tarvikkeiden ja laitteiden markkinoija ja valmistaja. Yritys toimii maataloustuotannon aktiivisena kehittäjänä ja tuo markkinoille jatkuvasti uusia, laadukkaita tuotteita. Näillä tuotteilla maatalousyrittäjät voivat parantaa yritystensä kannattavuutta ja saada sekä kustannus- että aikasäästöjä päivittäisissä töissä. Herean tekemä projekti käsitti Vasikka-Master® PRO- juottoautomaatti -tuotteen brändäyksen, tuote-esitteen ja asiakasreferenssien kirjoituksen.

Finnlacto on valmistanut tuotebrändin laitteita yli 15 vuotta. Heillä oli olemassa vanha esite, jonka uusimista oli mietitty kauan.

─Emme saaneet uusittua esitettä yksin, emmekä mainostoimiston kanssa. Nyt lähdimme liikkeelle tuotebrändin määrittelystä, mikä oli oikea ratkaisu. Ennillä oli hyvä käsitys, mitkä asiat tuli käsitellä ja kävimme ne läpi suoraviivaisesti. Mitään ylimääräistä ei jauhettu, eikä rönsyilty, toimitusjohtaja Pasi Niemi sanoo.

Niemen mukaan Herean kanssa tehdyt sisällöt ja menetelmäkuvaus ovat saaneet kiitosta ja brändikartta ja siihen perustuvat esitesisällöt olivat hyvin onnistuneita.

─Meillä oli juuri Snellmanin vierasryhmä käymässä. Tuotteen ja menetelmän edut avautuivat heille helposti. Tämä avaa kokonaisuuden juuri sillä tavalla, mikä meille oli tavoitteenakin – esitystapa on juuri oikea.

Asian käsittely yhdessä johtoryhmän kanssa sai kiitosta

Brändikartta käsiteltiin yhteisesti johtoryhmässä Herean Ennin johdolla. Niemen mukaan tämä oli erittäin hyvä ratkaisu.

─Meitä on johtoryhmässä viisi ihmistä eli viisi mielipidettä. Yhteinen läpikäynti oli hyvä juttu. Saimme pureskeltua ja tarkennettua meille tärkeitä asioita yhdessä, ulkopuolisen kanssa. Keskustelimme asioista myös hyvin raadollisesti, emmekä käyneet läpi pelkästään vahvuuksia. Johtoryhmässämme oli kaksi saman vuoden aikana mukaan tullutta uutta osakasta. Heille tämä oli erityisen hyvä avaus, jossa tuotebrändi käytiin läpi perusteellisesti. Asia kirkastui meille kaikille merkittävästi. Koko prosessi sai osallistujilta paljon kiitosta.

Esitteen teko meni kuin elokuvissa

Herealla ei ole erillisiä projektipäälliköitä, vaan sisältöstrategi toimii yhteyshenkilönä myös jatkoprojekteissa, kuten esite- tai videoprojekteissa.

─Meille Herean kasvot olivat Enni, jonka kanssa teimme sekä brändi- että sisältötyön. Kun AD Minna Husa otti kopin esitteen tekemisessä, voi sanoa, että se meni kuin elokuvissa.

Niemen mukaan usein luovissa projekteissa aikatauluilla on taipumus venyä, mutta tässä projektissa henkilön vaihtuminen ei vaikuttanut työn etenemiseen mitenkään.

─Yhteistyö oli mutkatointa, aikataulut pitivät ja tavoitettavuus oli huippua. Enni piiskasi meitä eteenpäin, että saimme asioihin vauhtia myös omalta osaltamme. Enni on kotoisin maatilalta – tässä maatalousosaaminen oli myös plussaa, eikä meidän ei tarvinnut käydä läpi perusasioita. Voin suositella Herean palveluita eteenpäin oman kokemuksemme perusteella.

Lue lisää brändistä ja tarinasta.