HEREA tuo positiivista painetta markkinointiin
Leinolat Groupiin kuuluva Uwira on teollisuusyritys, joka valmistaa vaativia asennusvalmiita putkikomponentteja ja kaksoisseinämäputkia. Uwiran asiakkaita ovat globaalit kone- ja laitevalmistajat sekä yritykset laiva-, energiantuotanto-, prosessi- sekä öljy- ja kaasuteollisuudessa. Yritys sijaitsee Vaasassa ja se työllistää tällä hetkellä n. 80 henkilöä.
"Herealta tulee sopivasti painetta siihen, että markkinointimme tulee hoidettua. Kyllästymättä he jaksavat muistuttaa meitä hoitamaan oman osuutemme, mikä on erittäin hyvä asia! Meille on tehty viestinnän suunnitelma vuodeksi, ja siitä pidetään kiinni”, kertoo Uwiran toimitusjohtaja Arto Aro.
Aro nostaa Uwiran markkinoinnista esille kolme tärkeintä teemaa, jotka tukevat hänen näkökulmastaan parhaiten yrityksen strategisia tavoitteita. Tärkeimmät näistä liittyvät tuotteiden ja palveluiden näkyvyyteen sekä totuudenmukaisen ja houkuttelevan työnantajamielikuvan luomiseen.
Hän pitää myös sidosryhmäviestintää tärkeänä osana koko konsernin viestintää: vahva konserni vauhdittaa investointeja, vahvistaa työntekijöiden turvallisuuden tunnetta ja lisää asiakkaiden luottamusta jatkuvaan liiketoimintaan.
Markkinointiviestintää liiketoiminnan kasvattamista varten
”Totta kai liiketoiminnan kasvattaminen on meille ykkösasia. Meidän tuotteemme kilpailevat kapealla sektorilla, jossa pitää näkyä ja kuulua. Tämän eteen pitää tehdä töitä koko ajan. Emme voi olettaa, että ’meidät tunnetaan jo’, koska aina tulee uusia asiakkaita, jotka eivät ole kuulleet vielä meistä. Tässä meillä on vielä työsarkaa ja kehittämistä, mutta B2B-markkinointi on juuri tätä: sinnikästä toistoa yrityksemme palveluista ja tuotteista myyntitilanteiden lisäksi digitaalisissa kanavissa ja messuilla.”
Uwiran sisällöt julkaistaan konsernin verkkosivuilla ja ne jaetaan Uwiran ja Leinolat Groupin LinkedIn -kanavissa sekä Leinolat Groupin Facebookissa ja Instagramissa.
”Erityisesti rekrytointivideoista on tullut meille hyvää palautetta uusilta työnhakijoilta. Uratarinavideot ovat herättäneet mielenkiinnon ja saaneet ihmiset hakemaan meille. Tavoitteenamme on kasvaa, ja kasvun edellytyksenä on riittävä, ammattimainen työvoima. Siksi työnantajamielikuvan esilletuominen on meille erityisen tärkeää.”
”Olemme olleet tyytyväisiä yhteistyöhön Herean kanssa. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja jo pienellä perehtymisellä he ovat päässeet nopeasti kiinni alaamme ja ammattitermeihin.”
Uwira on osa Leinolat -konsernia. Herea laati Leinolat Groupille vuonna 2021 sisältöstrategian, jota on sen jälkeen päivitetty vuosittain. Strategiassa on huomioitu kaikkien konserniin kuuluvien yritysten tuotteet, palvelut ja kohderyhmät. Ajankohtaisen uutisoinnin lisäksi viestintä tukee yritysten tärkeimpiä strategisia painopistealueita, kuten myyntiä ja rekrytointimarkkinointia. Sisältöihin haastatellaan konsernin henkilöstöä, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita eri puolilta maailmaa. Haastattelut ja sisällöt tuotetaan tilanteen mukaan suomeksi ja/tai englanniksi, ja Herea vastaa myös valokuvauksesta ja julkaisusta. Herea on tuottanut Uwiralle myös messumateriaaleja ja rekrytointivideoita.