22.05.2025

HEREA tillför positiv press i marknadsföringen

Uwira, som är en del av Leinolat Group, är ett industriföretag som tillverkar krävande, monteringsfärdiga rörkomponenter och dubbelväggsrör. Uwiras kunder är globala maskin- och apparattillverkare samt företag inom sjöfart, energiproduktion, processindustri samt olje- och gasindustrin. Företaget är baserat i Vasa och sysselsätter för närvarande cirka 80 personer. 

”Herea ser till att vi faktiskt får vår marknadsföring gjord. De påminner oss tålmodigt om att sköta vår egen del – utan att tröttna – och det är verkligen bra! Vi har en kommunikationsplan för hela året och den håller vi oss till”, berättar Uwiras vd Arto Aro

Aro lyfter fram tre huvudteman i Uwiras marknadsföring som han anser stöder företagets strategiska mål bäst. Viktigast är sådant som har med produkternas och tjänsternas synlighet att göra samt att skapa en sanningsenlig och attraktiv arbetsgivarbild. Han anser också att intressentkommunikation är en viktig del av hela koncernens kommunikation: en stark koncern påskyndar investeringar, stärker medarbetarnas känsla av trygghet och ökar kundernas tillit till en långsiktig verksamhet. 

Marknadskommunikation för affärsverksamhetens tillväxt

Tillväxt är självklart något av det viktigaste för oss. Våra produkter konkurrerar inom en smal nisch där man måste synas och höras. Det kräver kontinuerligt arbete. Vi kan inte anta att ’alla redan känner till oss’, för det kommer hela tiden nya kunder som inte har hört talas om oss. Här har vi fortfarande mycket att utveckla, men B2B-marknadsföring handlar just om detta: att upprepade gånger och med uthållighet berätta om våra produkter och tjänster, inte bara i säljsituationer utan också via digitala kanaler och mässor.”

Uwiras innehåll publiceras på koncernens webbplats och delas via Uwiras och Leinolat Groups LinkedIn-kanaler samt på Leinolat Groups Facebook och Instagram.

”Särskilt rekryteringsvideorna har fått bra respons från nya arbetssökande. Karriärvideorna har väckt intresse och fått människor att söka till oss. Vårt mål är att växa, och tillväxt kräver att vi har tillräckligt med professionell arbetskraft. Därför är det särskilt viktigt för oss att synliggöra vår arbetsgivarbild”. 

”Vi är nöjda med samarbetet med Herea. Det har fungerat smidigt och redan efter en kort introduktion har de snabbt satt sig in i vår bransch och våra facktermer.” 

Uwira är en del av Leinolat Group. År 2021 utarbetade Herea en innehållsstrategi för Leinolat Group som sedan dess uppdateras årligen. Strategin omfattar alla företag i koncernen och tar hänsyn till deras produkter, tjänster och målgrupper. Utöver aktuell nyhetsrapportering stöder kommunikationen företagens viktigaste strategiska fokusområden, såsom försäljning och rekryteringsmarknadsföring. I innehållet intervjuas medarbetare, kunder och samarbetspartners från olika delar av världen. Intervjuer och innehåll produceras enligt behov på finska och/eller engelska. Herea ansvarar också för fotografering och publicering. Dessutom har Herea tagit fram mässmaterial och rekryteringsvideor för Uwira.