13.01.2021

HEREA vahvistaa osaamistaan - Petra Marjamäki aloitti Herean uutena sisältöstrategina 4.1.2021

Petra Marjamäki on Herean uusi sisältöstrategi, joka vahvistaa Herean ruotsin- ja englanninkielisten palveluiden tarjontaa. Uudestakaarlepyystä kotoisin oleva Petra on äidinkieleltään ruotsinkielinen, lisäksi hän kommunikoi sujuvasti myös suomeksi ja englanniksi. Uumajan yliopistossa kouluttautunut Petra on viestintästrategi ja hän on toiminut aiemmin freelance-kirjoittajana, digimarkkinoinnin koordinaattorina ja viestinnän asiantuntijana kansainvälisessä konsernitason yrityksessä. Hänellä on kokemusta projektien johtamisesta ja erilaisten tekstien tuottamisesta.

Kansainvälistä ja konsernitason viestintää

Globaalit markkinat vetävät pohjalaisyrityksiä jatkuvasti enemmän ulkomaille ja monikielinen viestintä avaa ovia uusille markkinoille. Pieni yritys voi saada siivet kasvulle ulkomaisen myynnin kautta, jolloin selkeä englanninkielinen markkinointiviestintä on tärkeässä roolissa.

Konsernitasolla selkeä sisältöstrategia ja linjaukset eri kielillä viestimisestä on erityisen tärkeää. Tässä monikielinen sisältöstrategi on erityinen apu. 

—Olen luontaisesti ollut aina kiinnostunut kielten oppimisesta ja se on minulle helppoa.  Lisäksi nautin siitä, että saan toimia suunnitelmallisesti ja miettiä asioita pidemmällä tähtäimellä. Olen parhaimmillani isojen kokonaisuuksien läpiviemisessä, projektien johtamisessa ja töiden delegoinnissa, Petra kertoo.

Isoissakin projekteissa mukana ollut Marjamäki painottaa yhteistyössä ja tavoitteiden saavuttamisessa hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.

—On selvää, että monitahoisissa projekteissa tulee haasteita, eivätkä kaikki osapuolet ole aina samaa mieltä asioista. Hyvillä vuorovaikutustaidoilla olen saanut solmittua kuitenkin ratkaisuja, jotka tyydyttävät kaikkia osapuolia ja vievät projektia eteenpäin. Pidän ongelmanratkaisusta myös arjessa ja ratkon mielelläni myös ystävienikin haasteita, Petra naurahtaa. 

Asiakaslähtöistä ajattelua ja aitoa onnistumisen iloa

Petralla on viestintästrategin yliopistotutkinnon lisäksi myös restonomin koulutus ja hän on opiskellut ja työskennellyt sekä Englannissa että Espanjassa. Aiemmassa työpaikassaan hän toimi myös viestintäpalveluiden ostajan roolissa. Tämä kokemus konkretisoi hänelle sen, miten tärkeää asiakaskeskeinen lähestymistapa on.

—Viestintäpalveluiden ostajana sain omakohtaista tuntumaa siitä, minkälainen palvelu tuo aitoa hyötyä ja lisäarvoa asiakkaan arkeen. Hereassa ihastuin juuri siihen, että täällä asiakas on kaiken toiminnan keskipiste. Kumppanuus, jossa asiakkaan onnistuminen on tärkeää, on minulle tärkeä arvo.    

Petra viihtyy hyvin Vaasan seudulla, jonne hän on kotiutunut vuonna 2015 ja on innoissaan tulevasta pestistään.

—Herea tarjoaa minulle mahdollisuuden hyödyntää osaamistani laajasti ja Herean sisältöstrategin työtehtävät avaavat mahdollisuuden kehittymiseen ja uuden oppimiseen juuri niiltä alueilta, mistä itse olen kiinnostunut. Arvostan mahdollisuutta, jossa minulle annetaan vastuuta ja vapautta mutta saan myös vahvaa tukea työyhteisöltä.

Monikielisyys tukee Herean kasvustrategiaa

Herean kasvustrategia on edennyt operatiivisella tasolla järjestelmällisesti. Yhtenä osana kasvustrategiaa on palveluiden tarjoaminen eri kielillä.

—Noudatamme Herealla maltillista kasvustrategiaa, joka perustuu yritystoimintamme eri osa-alueiden tasapainoiseen kehittämiseen. Osaamisen kasvattaminen ja palveluiden monipuolistaminen ovat osa tätä kehitystyötä. Olemme iloisia siitä, että olemme onnistuneet tavoittamaan juuri oikeanlaisia hakijoita, joista Petra on hyvä esimerkki, kertoo Herean toimitusjohtajana työskentelevä Eliina Puijola.