22.09.2021

Herean jatkuvan viestinnän palveluilla on kysyntää – Hereassa aloitti kaksi uutta viestinnän tekijää

Hereassa on aloittanut syyskuussa kaksi uutta viestinnän tekijää, Milla Kankaanpää ja Katriina Käenmäki. Molemmilla on taustalla viestinnän ja englannin kielen opinnot Vaasan yliopistosta.

─Saimme erittäin hyviä hakemuksia ja hakijoilla oli oikeanlainen tausta. Oli myös ilo huomata, että hakijoista monet tunsivat Herean ennestään ja heille oli syntynyt viestintämme kautta oikea mielikuva yrityksestä, kertoo Herean tj. Eliina Puijola.

Puijolan mukaan nyt rekrytoitujen henkilöiden lisävahvuus on erinomainen englannin taito.

─Asiakkaan kannalta on tärkeää, että sisällöt voidaan tehdä suoraan englanniksi tai kahdella kielellä saman henkilön toimesta.

Milla Kankaanpää siirtyi Herean sisältöstrategiksi Applen kieliasiantuntijan tehtävästä Irlannista. Miksi halusit töihin Hereaan?

─Täällä minulla on mahdollisuus mennä eteenpäin ja saada kokemusta. Herean somepresenssi on ollut vakuuttavaa. Yritys vaikutti paikalta, jossa on kiva fiilis ja mukava tehdä töitä. Tällä saa myös tukea töiden tekemiseen ja kehittymiseen.

Sisällöntuottajaksi valittu Katriina Käenmäki siirtyi tehtävään äitiysloman jälkeen. Katriinalle räätälöitiin joustava, 60 % työaika, joka mahdollistaa sujuvan siirtymisen töihin lasten siirtyessä päivähoitoon. Puijola kertoo, että Katriina haluttiin mukaan tiimiin ja hänelle sorvattiin sopiva malli työntekemiseen.

─Minulla oli myönteinen kuva etukäteen Hereasta. Olin saanut yrityksestä energisen, raikkaan ja ammattimaisen kuvan. Pääsen Hereassa tekemään sitä, mitä rakastan eli kirjoittamaan, kommentoi Katriina.

Jatkuvan viestinnän palvelu kiinnostaa yhä enemmän pk-yrityksiä

Milla ja Katriina vahvistavat Herean jatkuvan viestinnän tekijöiden tiimiä. Jatkuva viestintä tarkoittaa palvelua, jossa Herea huolehtii yrityksen viestinnän toteuttamisesta yrityksen puolesta. Palvelu on kehitetty erityisesti teollisuus- ja palveluyrityksille, joilla ei ole omaa viestinnän resurssia.

─Jatkuvan viestinnän paketti on alusta lähtien suunniteltu helpottamaan toimitusjohtajan tuskaa ajatuksesta ”Viestintää pitäisi tehdä ja somessa pitäisi olla”. Paketti on selkeä ja kustannustehokas tapa hoitaa viestintä ja se on suunnattu kasvaville pk-yrityksille sekä Pohjanmaalla että muualla Suomessa, kertoo Puijola.

─Kysynnästä kertoo myös se, että meille sanotaan yhä useammin, että ”Haluamme samanlaista viestintää kuin sillä ja sillä yrityksellä on”. Strategisiin tavoitteisiin kytketyllä suunnittelulla tuodaan esille liiketoiminnan kannalta oleellisia asioita. Tämä on huomattu ja se näkyy kysynnässä. Tekemämme viestintä parantaa asiakasyritystemme näkyvyyttä merkittävästi ja sen avulla yrityksen mielikuvasta saadaan halutunlainen pitkällä tähtäimellä. Ulkoinen viestintä parantaa myös henkilökunnan käsitystä yrityksen toiminnasta ja sillä vaikutetaan myös työnantajakuvaan, summaa Puijola.

Tervetuloa tiimiimme Milla ja Katriina!