Arbetsgivarbild och rekryteringsmarknadsföring

Systematiskt utvecklande av arbetsgivarbilden och rekryteringsmarknadsföring

All kommunikation skapar en bild av hur det är att arbeta i företaget. Att skapa och bygga upp arbetsgivarbilden är en del av företagets regelbundna, strategiska kommunikation. När man sedan börjar på med den egentliga rekryteringsmarknadsföringen och annonserar om lediga tjänster, är potentiella arbetssökanden färdigt ”uppvärmda”.

Rekryteringsmarknadsföring handlar om mer än enstaka arbetsplatsannonser. Med rekryteringsmarknadsföring skapar man en bild av hela företaget som arbetsplats. Utgående från kundens situation och resurser plockar vi ihop lämpliga tjänster till ett effektivt paket, som ger resultat. Vi hittar en passande stil för företagets rekryteringsmarknadsföring, som väcker uppmärksamhet och tilltalar sökanden.

Så länge paketet innehåller rätt typ av åtgärder spelar storleken mindre roll – det behöver alltså inte vara ett massivt paket för att ge resultat. Rekryteringsmarknadsföring och utvecklande av arbetsgivarbilden kan bestå av exempelvis följande saker: webbsidornas karriärsida, arbetsplatsannons, karriärberättelse, video, kampanj i sociala medier och marknadsföring via olika rekryteringssajter.

 

Intresserad av rekryteringsmarknadsföring och arbetsgivarbild? Ta kontakt!

Petra Marjamäki, innehållsstrateg, 040 551 3395, petra.marjamaki@herea.fi

Eliina Puijola, CEO, 040 504 1198, eliina.puijola@herea.fi

Maija Anttila, innehållsstrateg, 040 154 4436, maija.anttila@herea.fi

Rekryteringsmarknadsföring